اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی:

ارتباط بین صنعت و دانشگاه روند خلق حماسه اقتصادی را سرعت می‌بخشد

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در کشور را برطرف سازد.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه روند خلق حماسه اقتصادی را سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرهاد اسکندری بعد از ظهر امروز جلسه کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در ساوه بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: یکی از آثار ارزشمند تقویت ارتباط میان دانشگاه با بخش تولید ارتقاء تجربیات و نوآوری در تولیدات کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و برخورد علمی با مشکلات در حوزه‌های مختلف تولید و صنعت از دیگر دستاوردهای ارزشمند ارتباط بین این دو حوزه است.

اسکندری با تاکید بر اینکه تعامل مستمر بخش کشاورزی و صنعت و دانشگاه موجب خلق حماسه اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: در سایه تعامل و همکاری است که می‌توان به موفقیت در هر مجموعه‌ای دست یافت و این اصل مهم باید در دستور کار دانشگاه و بخش کشاورزی و صنعت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی انجام پژوهش‌های تحقیقاتی توسط اساتید، بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی در واحدهای صنعتی، اجرای طرح‌های کارآموزی و انجام بازدیدهای گروهی از صنایع را از راهکارهای موثر در راستای تقویت ارتباط بخش کشاورزی، صنعت و دانشگاه دانست و خاطر نشان ساخت: امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم یکی از برترین قدرت‌های منطقه و حتی جهان محسوب می‌شود که بخش کشاورزی و صنعت می‌توانند از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی گفت: از یک‌سو بهبود تولیدات بخش صنعت و کشاورزی با استفاده از اندوخته‌های علمی دانشگاه‌ها محقق می‌شود و از سوی دیگر دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های پژوهشی نیازمند پشتیبانی بخش صنعت و کشاورزی هستند که در سایه ارتباط و تعامل این دو نیاز به خوبی برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری استان مرکزی دستیابی صنایع به نوآوری را نیازمند سرمایه گذاری در بخش پژوهش و تحقیق دانست و بیان داشت: بهره گیری از اساتید دانشگاهی در واحدهای صنعتی و کشاورزی و انجام پژوهش‌های تحقیقاتی توسط اساتید از راهکارهای تقویت ارتباط بین بخش کشاورزی، صنعت و دانشگاه است.

اسکندری ادامه داد: بخش کشاورزی و صنعت به عنوان مصرف کننده علم و فناوری باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه داشته باشد و موانع تولید و ایده‌های قابل تبدیل به تولید را به دانشگاه برای بررسی و تحقیق پیشنهاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه نیز گفت: به زودی کلینیک دانشگاه و صنعت در ساوه راه‌اندازی خواهد شد.

مهدی پرویز افزود: راه‌اندازی این کلینیک بومی‌سازی برخی فناوری‌های مدرن را به دنبال خواهد شد.

وی گفت: دانشگاه‌ها با برقراری تعامل با بخش صنعت و کشاورزی می‌توانند بسیاری از مشکلات فراروی کشور در این دو بخش را برطرف سازند.

انتهای پیام/87012/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول