اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گلستان:

«حماسه اقتصادی» با استانداردسازی تولید محقق می‎شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: یکی از مسائل خلق «حماسه اقتصادی» در کنار تولید، استانداردسازی تولیدهاست.

«حماسه اقتصادی» با استانداردسازی تولید محقق می‎شود

رضا نوروزی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: با نگاهی اجمالی به نامگذاری سنوات گذشته توسط مقام معظم رهبری می‎توان دریافت که اصلی‎ترین مولفه همه نامگذاری‎ها تولید داخلی بوده است.

وی ادامه داد: در اشاره به اهمیت تولید داخلی همین بس که هم در مباحث دینی و آیات قرآن و هم در اسناد بالادستی کشور مانند قانون اساسی، سند چشم‎انداز و برنامه‎های پنج ساله می‎توان تاکید بر حمایت از کار و تولید را مشاهده کرد.

تولید در جوامع امروزی یک ارزش تلقی می‎شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان تاکید کرد: امروزه در همه جوامع بشری تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و تولید در جوامع امروزی یک ارزش تلقی می‎شود و چهره زندگی مردم در غرب و شرق عالم را دگرگون کرده است.

وی ادامه داد: هر چه به جلو گام بر می‎داریم و به پیشرفت می‎اندیشیم، تولید بیشتر به یک شاخصه اصلی در کمال، رشد، قدرت و توسعه کشورها تبدیل می‎شود.

نوروزی بیان کرد: تولید رشد، شکوفایی، کار، تلاش و اشتغال است و رفع نیازهای زندگی و رفاه شخصی و عمومی را موجب می‎شود.

تولید زیاد بدون لحاظ کردن کیفیت اتلاف سرمایه ملی است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان خاطرنشان کرد: تولید از بین‌برنده و حل‌کننده مشکلاتی مانند بیکاری، تورم، گرانی مسکن، وابستگی به نفت و عدم توسعه کشور است.

وی ادامه داد: امروز تولید داخلی یعنی حرکت به سوی استقلال و خودکفایی، یعنی ساختن کشور، یعنی افزایش دارایی و مالکیت و افزایش قدرت خرید مردم است.

نوروزی افزود: اگر خلق حماسه اقتصادی، جهاد اقتصادی، همت مضاعف و کار مضاعف و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را دنبال می‎کنیم باید حمایت از تولید و صنعت داخلی را اصلی‎ترین محور برنامه‎های خود قرار دهیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان ابراز داشت: اما نمی‎توان حمایت از تولید را مطرح نمود و به به کیفیت محصولات بی‎توجه بود و کیفیت کار است که مورد خواست مردم است.

وی گفت: تولید زیاد بدون لحاظ کردن کیفیت اتلاف سرمایه ملی است و به طور قطع بدون رعایت آن هیچ یک از اهدافی که از تولید انتظار داریم به طور پایدار حاصل نخواهد شد.

تلاش برای بالا بردن کیفیت مصداق «حماسه اقتصادی» است

نوروزی تاکید کرد: تلاش برای بالا بردن کیفیت محصولات از مصداق‎های تحقق حماسه اقتصادی است.

وی بیان کرد: اگر می‎خواهیم تحریم‎ها را به فرصت تبدیل کنیم باید کیفیت محصولات داخلی را افزایش دهیم و تولید محصولات داخلی با استانداردسازی، نقش اساسی و مهمی در خلق حماسه اقتصادی خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: با افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل، تمایل مردم به استفاده از این محصولات افزایش یافته و با کاهش تقاضا برای واردات بسیاری از محدودیت‎های ایجاد شده در شرایط فعلی تحریم برطرف و کم اثر خواهد شد.

وی افزود: از طرفی با افزایش کیفیت محصولات داخلی زمینه برای صادرات محصولات غیرنفتی و تامین ارز برای کشور مهیا می‎شود.

نوروزی اظهار امیدواری کرد امید است در سال‌جاری همه مدیران در سطوح مختلف و همچنین صنعتگران پرتلاش با حمایت از تولید با کیفیت و التزام عملی به فرمایش‎های مدبرانه مقام معظم رهبری زمینه‌ساز افتخارات چشمگیر کشور در همه زمینه‎ها باشند.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول