اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد گلستان:

آزمون تولیدات صنعتی زمینه تقویت تولید ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: آزمون تولیدات صنعتی و نظارت بر کیفیت زمینه تقویت تولید ملی می‌شود.

آزمون تولیدات صنعتی زمینه تقویت تولید ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات گلستان، منصور قلیچ‌لی ضمن اظهار اینکه استاندارد گلستان با افزایش نمونه‌برداری و آزمون نمونه محصولات صنعتی گلستان، نظارت بیشتری را اعمال می‌کند اظهار داشت: افزایش نمونه‌برداری و آزمون تولیدات صنعتی باعث افزایش نظارت بر کیفیت تولیدات می‌شود که در این راستا در 9 ماهه سال‌جاری یک‌هزار و 172 نمونه از خطوط تولیدی استان گرفته شده که از این تعداد 970 نمونه معادل 83 درصد نمونه‌ها توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی تصریح کرد: برنامه پیش‌بینی شده برای نمونه‌برداری از خطوط تولید طی 9 ماهه سال‌جاری، 948 نمونه‌برداری بوده که عملکرد صورت گرفته نشان‌دهنده افزایش 24 درصدی نسبت به برنامه است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان ابراز داشت: برنامه پیش‌بینی شده برای نمونه‌برداری از خطوط تولید برای کل سال‌جاری، یک‌هزار و 264 مورد نمونه‌برداری بوده که طی 9 ماهه، 93 درصد کل برنامه سال 91 محقق شده است.

قلیچ‌لی افزود: برنامه پیش‌بینی شده برای آزمون 948 نمونه در 9 ماهه سال‌جاری بوده، اما طی این مدت، تعداد یک‌هزار و 505 آزمون از نمونه‌های ماخوذه از محصولات تولیدی گلستان صورت گرفته که بیانگر رشد 59 درصدی نسبت به برنامه است.

این مسئول ادامه داد: نتایج حاصله بیانگر عدم مطابقت 547 مورد معادل 36 درصد از کل نمونه‌ها با استاندارد مربوطه بوده که منجر به تذکر، تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد این دسته از فرآورده‌ها شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان افزود: برنامه پیش‌بینی شده در زمینه آزمون نمونه‌های ماخوذه از خطوط تولید برای کل سال 1391، تعداد یک‌هزار و 264 مورد بوده که 19 درصد بیش از برنامه کل سال نیز تحقق یافته و در این آیتم استاندارد گلستان نسبت به پیش‌بینی سالانه پیشروی داشته است.

لازم به ذکر است طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل استاندارد گلستان تا پایان آذر ماه سال‌جاری، یک‌هزار و 505 نمونه اعم از تولید داخلی و مراکز عرضه مورد آزمون قرار گرفته که از این تعداد، یک‌هزار و 449 مورد نمونه معادل 96 درصد توسط آزمایشگاه‌های همکار آزمون شده است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول