اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

41 میلیارد تومان هزینه تجهیزات مدارس جدیدالتأسیس

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین سند مطلوب یکی از کارهای مهم آموزش و پرورش با استفاده از نظر کارشناسان و استانداردهای دنیا است.

41 میلیارد تومان هزینه تجهیزات مدارس جدیدالتأسیس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یوسف نوری پیش از ظهر در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سرعت نفوذ اینترنت و استفاده از خطوط اینترنتی امروز در کشور قابل تصور نیست و کسب جایگاه 15 علمی در جهان از این نظر است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که ضریب نفوذ اینترنت در روستاها بیشتر است، عنوان کرد: 60 درصد دانش‌آموزان گروه پنج تا 17 سال جمعیت 20 میلیونی بازی‌‌کن‌ها در کشور را شکل می‌دهند که از طریق تلفن‌های همراه، نوت‌بوک، تبلت، سیستم‌های کامپیوتری و ... علاقه‌مند بازی‌ هستند.

وی افزود: آمار نسبت‌های رایانه‌ای به خانوارها در قیاس نزدیکی با آمارهای جهانی است و سواد رایانه‌ای جوانان به مراتب بیشتر و متفاوت‌تر از بزرگسالان است از این رو امسال پیشنهاد بخش تولید بازی‌ها را در جشنواره‌ها دادیم که 850 اثر تولید شده در این صنعت جدید برای ما ارسال شد و 220 اثر حائز داوری کشوری شدند.

نوری با اشاره به علاقه جوانان برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای اذعان داشت: در یکی از استان‌‌ها بازی رایانه‌ای در مورد بیداری اسلامی توسط دو دانش‌آموز از منطقه محروم ساخته شد که پس از نشر آن پیشنهاد دیگری مبنی بر ساخت بازی جنگ‌های امروزی کشور دریافت کردند.

وی از شرکت دانش‌آموزان استثنایی در مسابقات فناوری و اطلاعات خبر داد و ابراز داشت: برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه «استثنایی» رتبه‌بندی و امتیازدهی خاصی نسبت به سایرین قرار دادیم که این افراد حوزه کوچکی از آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تحول آموزش و پرورش به سران سه قوه و تاکیدات برای فراگیری فناوری را برای ترسیم افق‌های پیش‌رو مهم دانست و گفت: سند تحول بنیادین با این‌که در بیش از 42 بند به طور مستقیم و غیر مستقیم به بحث فناوری اشاره دارد و برنامه درسی مصوبه شورای عالی انقلاب در 27 اسفندماه سال گذشته از دلایلی برای گسترش حوزه یادگیری و کارآفرینی است.

وی تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه راهبری، زیرساختی، تجهیزات، سخت‌افزاری و اطلاعات نرم‌افزاری را از جمله مأموریت‌های فناوری در طول یک و نیم سال برای شناخت وضع موجود عنوان کرد.

نوری خاطر نشان کرد: سند مطالعات فنی و تکنولوژی، مطالعات پژوهشی و سند هوشمندسازی کشورهای مالزی، کره، سوئد، دانمارک، هند و ترکیه مورد بررسی قرار گرفته است و با استفاده از این اطلاعات با نظر کارشناسان و تطابق با استانداردهای دنیا سند وضع مطلوب تدوین شد که این یکی از کارهای برنامه‌ای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اعلام اینکه یک‌هزار و 390 مدرسه نیمه الکترونیکی، الکترونیکی و یا هوشمند هستند، تصریح کرد: در سال گذشته برای مدارس جدیدالتأسیس 41 میلیارد تومان صرف امکانات الکترونیکی شده تا از سایر مدارس عقب نمانند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، استان کرمان را از نظر نیروی انسانی، چارت تشکیلاتی و امکانات در حد مطلوبی دانست و گفت: نمره تأیید آموزش‌های ضمن خدمت را از نظر گذراندن ساعت‌ها محاسبه نمی‌کنیم در سال گذشته برای 4 و نیم میلیون نفر ساعت آموزش ضمن خدمت ثبت شد که کافی نیست و باید تمام مربیان این ادوار را طی کنند.

وی از آغاز طرح آموزش تبلت در مدارس خبر داد و عنوان کرد: کارهای مطالعاتی در این زمینه با پروژه‌های بازدید طرح تبلت از کشورهای دیگر آغاز شده است و تاکنون مدارس سه استان از این طرح بهره‌مند هستند.

نوری اذعان داشت: با وجود آن‌که بخش بیرونی سرویس مناسبی در ارائه پهنای باند اینترنت مناسب به مدارس را نمی‌دهد در سال گذشته استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها حدود 100 میلیون تومان در حوزه آی‌تی سرمایه‌گذاری کردند.

وی افزود: طی این 20 ماه هوشمندسازی مدارس تجهیزات خوبی انجام شده است، اما عدم کاربرد فراوان موجب نزول بهره‌وری می‌شود در محیط تعلیم و تربیت اگر از امکانات به نحو مطلوب استفاده نشود از بین می‌روند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با نظام رتبه‌بندی معلمان اذعان داشت: مقبول‌ترین شغل از دیدگاه مردم معلمی است که به دلیل تاثیرگذاری در اقتصاد بالاترین ارزش افزوده در بخش تولیدات را ایجاد می‌کند و اگر معلم کار با کیفیت انجام دهد به فرموده مقام معظم رهبری ارزش افزوده او بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/80028/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول