اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس:

سازمان نوسازی مدارس از دستگاه‌های برتر کشور است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان برترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شده است، تصریح کرد: تشکیل قانون تخریب و نوسازی مدارس نقطه عطف تحولات آموزش و پرورش پس از انقلاب بوده است.

سازمان نوسازی مدارس از دستگاه‌های برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی ترابی‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل نوسازی استان قم که در کانون شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به اینکه هر آمدنی رفتنی دارد و اثر وجودی ما در نوع فعالیت مهم است، اظهار کرد: مهندس حائری پس از 33 سال خدمت به نظام تعلیم و تربیت کشور که همراه با توسعه فضای فیزیکی بوده است وقتی به گذشته خود بنگرد بی‌شک شاهد خدمات انقلاب خواهد بود که این یک ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه ما مدرسه سازی با ساختمان سازی بسیار تفاوت دارد، تصریح کرد: نوع بهره‌برداری یک مدرسه با ساختمان از این نظر تفاوت دارد که نظام تعلیم و تربیت به دلیل فضای آموزشی دارای یک قداست خاصی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه مدرسه ساختمانی است که هدفی به جز تربیت و تعلیم ندارد، اضافه کرد: تعریف امروز مدرسه نسبت به گذشته تفاوت بسیاری کرده است.

ترابی‌زاده ادامه داد: امروز مدرسه‌ای بدون نمازخانه تحویل گرفته نمی‌شود و نگاه اعتقادی امروز مسئولان به نگاه علمی مدارس افزون‌تر است.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و ساخت و ساز در مدارس امروز اظهار کرد: امروز در کنار کلاس‌های تئوری، آزمایشگاه‌های زیست، شیمی و فیزیک پیش‌بینی می‌شود تا دانش‌آموزان درک بهتری نسبت به مباحث داشته باشند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه نظام تربیت و تعلیم منطبق با نیازهای روز جامعه حرکت می‌کند، تصریح کرد: تمام نقاط یک مدرسه حاوی پیامی است و به همین دلیل در زمینه نشاط و شور دانش‌آموزان اقدامات خوبی صورت گرفت.

ترابی‌زاده پیشرفت نظام تعلیم و تربیت را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: تشکیل قانون تخریب و نوسازی مدارس نقطه عطف تحولات آموزش و پرورش پس از انقلاب و منشأ خیر و برکات فراوانی برای نظام تعلیم و تربیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل نوسازی مدارس الگوی خوبی برای ساختار دستگاه‌های اجرایی بوده است، اضافه کرد: مدارس ساخته شده در زلزله اهر به خوبی امتحان خود را پس داد و این مدارس دچار هیچ گونه خسارتی نشدند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور ساخت و ساز با دقت و برنامه‌ریزی شده مدارس را افتخار این سازمان عنوان کرد و افزود: مدارس جدید حاشیه امنیتی مناسبی را از نظر فیزیکی دارا هستند.

ترابی‌زاده اضافه کرد: در تقویت بخش‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی مدارس اقدامات بزرگی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به تودیع حائری مدیرکل نوسازی استان قم، اظهار کرد: این مدیر کوشا منشأ خدمات قابل توجهی در کل کشور بودند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در سازمان به دلیل ارزیابی مثبتی که از مدیریت و فعالیت‌های اداره تحت نظر وی داشتیم بنای هیچگونه تغییر و تحول نبود اما به اصرار این مدیر توانا، خواسته وی اجابت شد.

ترابی‌زاده با تاکید بر اینکه خدمات حائری مدیرکل نوسازی استان به شکل دیگر تداوم خواهد داشت اضافه کرد: در بخش ارزیابی‌ها افتخار می‌کنیم اداره کل نوسازی قم جزو دستگاه‌های برتر استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی کشور نیز در میان تمام دستگاه‌های عمرانی به عنوان برترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شده است، تصریح کرد: این محصول کار بسیار ارزشمند است و یکی از مهم‌ترین دلیل آن احساس تعلق نیروی انسانی نسبت به مدرسه سازی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه به معرفی پورگلیان مدیرکل نوسازی جدید استان پرداخت و اظهار کرد: وی کارشناس ارشد معماری است که از نظر تخصص در بخش دفتر فنی نوسازی کشور، نفر نخست است.

وی با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان این مدیر متعهد اقدامات خوبی را برای پیشرفت شهر اهل‌بیت(ع) داشته باشد، اضافه کرد: خدمت در قم نقطه ارزشمندی در کشور است که اکنون این فرصت نصیب پورگلیان شده است.

انتهای پیام/78008/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول