اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مقررات ملی ساختمان خبر داد

برگزاری سالانه 5 هزار دوره آموزشی مقررات ملی ساختمان در کشور

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه پنج هزار دوره مرتبط با موضوع مقررات ملی ساختمان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

برگزاری سالانه 5 هزار دوره آموزشی مقررات ملی ساختمان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پنجمین همایش مقررات ساختمان با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان؛ ظهر امروز با حضور سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صومعه‌لو معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری و مهندسان در سالن مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

غلامرضا هوایی در این همایش اظهار داشت: مقررات ملی ساختمان مجموعه بایدها و نبایدهای حوزه ساخت و ساز است و همچنین رعایت باید‌ها و نبایدهای ذکر شده در مقررات ملی ساختمان به افزایش ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی استفاده‌کنندگان از ساختمان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه 21گانه مقررات ملی ساختمان امروز در دسترس افراد قرار دارد، افزود: این مقررات پس از تصویب قانون نظام مهندسی در سال 74 توانست مفهوم واقعی خود را پیدا کند و به مرور زمان نیز به طور مرتب به روز شود.

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مجموعه مقررات ملی ساختمان الفبای ساخت و ساز در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه در چهار سال گذشته تمام مباحث این مقررات به روز شده و مبحثی مانند پدافند غیرعامل نیز به مجموعه مقررات ملی ساختمان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها نام مبحث اول مقررات ملی ساختمان وجود داشت، گفت: در حال حاضر این مبحث نیز به طور کامل تدوین شده و در دسترس افراد قرار دارد.

هوایی همچنین از در دست تدوین بودن مبحث مربوط به تعمیر و اصول مربوط به نگهداری ساختمان خبر داد و افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در زمینه ترویج مقررات ملی ساختمان انجام شده، این همایش نیز نمونه‌ای از این اقدامات است.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون نام مقررات ملی ساختمان و اصول آن برای متخصصان کشور در شهرهای مختلف نامی آشناست تا جایی که سالانه پنج هزار دوره مرتبط با موضوع این مقررات در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ابراز داشت: برگزاری ورود به حرفه مهندسی که سالانه یک تا دو بار در سراسر کشور برگزار می‌شود نیز از دیگر مواردی است که سبب می‌شود مهندسان مجموعه مقررات ملی ساختمان را مطالعه کنند.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و نظارت عالیه بر رعایت مقررات ملی ساختمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشقت‌ها و کمبود نیرویی که داشتیم علاوه بر انجام نظارت‌های تصادفی بر ساخت و سازهای شهری تمام پروژه‌های مسکن مهر را نیز زیر نظارت عالیه قرار داده‌ایم که این ساختمان‌ها از نظر سازه نمره خوبی می‌گیرند.

هوایی توضیح داد: در راستای نظارت و کنترل دقیق‌تر بر نحوه اجرای مقررات ملی ساختمان، سال گذشته 300 نفر مهندس دارای پروانه اشتغال جذب و در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان‌ها قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: همچنین وزیر راه و شهرسازی نیز اعتبارات خوبی برای کنترل و بازرسی پروژه‌ها تعیین کرده و در اختیار قرار دارد.

هوایی از تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های برخورد با متخلفان، ‌بیمه کیفیت، مصدومیت و برچسب انرژی ساختمان‌ها خبر داد و گفت: این آیین نامه‌ها هم‌اکنون در دولت هستند که امیدواریم به زودی تصویب و به مرحله اجرا برسند.

مدیرکل مقررات ملی ساختمان در خصوص دستگاه‌های برتر پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: امسال هفت اداره کل راه و شهرسازی، هفت سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری قزوین و برخی ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه‌های برتر مقررات ملی ساختمان انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/77003/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول