اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گنجینه تاریخ مشهد خبر داد

نمایش عکس‌های قدیمی مشهد در موزه آستان قدس رضوی

مسئول گنجینه تاریخ مشهد گفت: مجموعه ارزشمندی از عکس‌های قدیمی شهر مشهد و بارگاه ملکوتی رضوی متعلق به عصر قاجار، پهلوی در گنجینه تاریخ مشهد موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.

نمایش عکس‌های قدیمی مشهد در موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، مجیدرضا مهردوست اظهار کرد: مجموعه ارزشمندی از عکس‌های قدیمی شهر مشهد و بارگاه ملکوتی رضوی متعلق به عصر قاجار، پهلوی در گنجینه تاریخ مشهد موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمدند.

وی تصریح کرد: قدیمی‌ترین عکس‌ این مجموعه مربوط به سال 1275 هجری قمری است که توسط عبدالله قاجار عکاسی شده است.

مسئول گنجینه تاریخ مشهد افزود: نمایشگاه عکس‌های مشهد و حرم رضوی بر اساس چاپ تصاویر این عکس‌ها بر روی شاسی‌های بزرگ و نمایش تصاویر قدیم و جدید در مواردی که هر دو عکس موجود بوده این امکان را به مخاطب می‌دهد که مقایسه‌ تاریخیِ کوچکی داشته باشد.

وی بیان کرد: بیشتر این عکس‌ها مربوط به سه عکاس به نام‌های عبدالله قاجار، آنتونیو جیانوزی و رضا عکاس‌باشی است.

مهردوست ادامه داد: در این عکس‌ها تصاویر مربوط به سقاخانه اسماعیل طلایی، فضای سبز اطراف حرم مطهر، ایوان نادری، قبرستان قتلگاه، صحن انقلاب (عتیق)، مدرسه میرزا جعفر، قبرستان عیدگاه (قبرستان دوره قاجار، محل فعلی صحن جامع رضوی) دیده می‌شود.

 مسئول گنجینه تاریخ مشهد بیان کرد: همچنین دو تصویر از لحظه سلام دادن موید الدوله والی خراسان در دوره قاجار و محمد ولی خان اسدی نایب التولیه همراه عوامل اجرایی آستان‌قدس رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال فوق‌العاده بازدیدکنندگان گنجینه تاریخ مشهد از نمایش این تصاویر گفت: این نمایشگاه در جذب مخاطب موفق بوده است و در حال حاضر 182 اثر تاریخی، فرهنگی و هنری که علاوه بر قدمت و پیشینه طولانی تاریخی به واسطه اینکه دهه‌ها و قرن‌ها در فضای ملکوتی حرم مطهر نصب بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفته، دارای اهمیت فراوان است و در گنجینه تاریخ مشهد موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/70007/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول