اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی‌ کرمان عنوان کرد

کسب رتبه برتر ‌کشوری اداره کل دامپزشکی کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت:‌ اداره کل دامپزشکی استان کرمان در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی عملکرد با کسب امتیاز کامل موفق به کسب رتبه برتر در بین ادارات کل دامپزشکی کشور در سال 91 شد.

کسب رتبه برتر ‌کشوری اداره کل دامپزشکی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان،‌ بیژن دهقانی اظهار داشت: مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، نظارت بر تهیه‌ و عرضه گوشت و سایر فرآ‌ورده‌های خام دامی، مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های مشترک سه وظیفه مهم دامپزشکی است.

وی افزود: تحقق این وظایف و اهداف خطیر دامپزشکی نقش بسزایی در تامین سلامت جامعه و تحقق ‌حماسه اقتصادی دارد.

دهقانی با بیان اینکه تامین غذای سالم از ارکان مهم جامعه سالم است، عنوان کرد: گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی فقط از دام سالم به دست می‌آید.

وی افزود: دامپزشکی از طریق تامین بسترهای بهداشتی مناسب پرورش دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در واقع از تولید در صنعت پرورش دام و اشتغال در این بخش حمایت می‌کند.

‌دهقانی ابراز داشت: حمایت از تولید مهم‌ترین بخش تحقق حماسه اقتصادی است.

وی با اشاره به رتبه‌بندی سالانه ادارات کل دامپزشکی استان‌ها توسط سازمان دامپزشکی کشور‌ اظهار داشت: این رتبه‌بندی بر اساس آیتم‌های پنجگانه شامل پوشش بهداشتی دام در برابر بیماری‌های دامی، پوشش بهداشتی دام‌ها در برابر بیماری‌های دامی قابل انتقال بین انسان و دام، پوشش کنترل کیفی و بهداشتی تولیدات خام دامی و شیلاتی، پوشش کنترل بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در برابر بیماری‌ها و همچنین پوشش بهداشتی آبزیان در مراکز تکثیر و پرورش است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای تحقق پوشش بهداشتی دام در برابر بیماری‌های دامی و پوشش بهداشتی دام‌ها در برابر بیماری‌های دامی قابل انتقال بین انسان و دام در سال گذشته‌ 10 میلیون و 377 هزار و 312 رأس دام سبک و سنگین را ‌علیه انواع بیماری‌ها واکسینه‌ و اقدام به سمپاشی بدن یک میلیون و 345 هزار و 721 راس دام سبک و سنگین و یک میلیون 421 هزار و 107 متر مربع جایگاه پرورش دام کرده است.

وی افزود: همچنین 4 هزار و 934 مورد بازدید از مراکز پرورش دام برای بررسی و پایش بیماری‌های دامی طی سال 1391 صورت گرفته است.

‌دهقانی با اشاره به اینکه استاندارد ملی در آیتم پوشش بهداشتی دام در برابر بیماری‌های دامی 64.2 درصد و در آیتم پوشش بهداشتی دا‌ها در برابر بیماری‌های دامی قابل انتقال بین انسان و دام 81.1 درصد است، بیان داشت: طبق اعلام سازمان دامپزشکی کشور عملکرد این اداره کل طی سال گذشته در این دو آیتم به ترتیب 69 ‌و 89 درصد بوده است.

وی تامین امنیت غذایی را یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی دانست و عنوان کرد: استاندارد ملی در آیتم پوشش کنترل کیفی و بهداشتی تولیدات خام دامی و شیلاتی 79.5 درصد است که این اداره کل موفق به تحقق پوشش 87 درصدی آن در سال 1391‌ شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نقش تامین سلامت و بهداشت طیور در رونق این صنعت را بسیار مهم و حیاتی دانست و ابراز داشت: استاندارد ملی آیتم پوشش کنترل بهداشتی مزارع تکثیر و پرورش طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در برابر بیماری‌ها‌ 65.3 درصد است که اداره کل دامپزشکی کرمان موفق به تحقق پوشش 132 درصدی این آیتم در سال 1391 شده است.

وی نقش آبزیان پرورشی در تامین غذای سالم برای جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ استاندار ملی در آیتم پنجم سازمان دامپزشکی یعنی پوشش بهداشتی آبزیان در مراکز تکثیر و پرورش ‌30 درصد است که این اداره کل موفق به تحقق پوشش 96 درصدی آین آیتم در سال 1391 شده است.

‌دهقانی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمان در سال گذشته با کسب همه امتیازات مورد نظر در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی موفق به کسب رتبه برتر در بین 31 اداره کل دامپزشکی استان‌های کشور شد.                                                         انتهای پیام/2446/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول