اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 1334 تاکنون صورت گرفته است

تخریب افزون بر 570 هزار هکتار از اراضی ملی

رئیس سازمان امور اراضی گفت: از سال 1334 تاکنون افزون بر 570 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرهای بزرگ کشور تخریب شده‌اند.

تخریب افزون بر 570 هزار هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از دفتر مدیریت اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، جعفر گرجی‌پور در گردهمایی مدیران و مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان از زمین به عنوان سرمایه‌ای غیرقابل جبران برای جامعه یاد کرد و اظهار داشت: از گذشته تاکنون عوامل متعددی مانند افزایش روز‌ افزون جمعیت، رشد شهرنشینی و استقرار واحدهای صنعتی در شهرها باعث شده است تا تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی افزایش یابد.

وی ادامه داد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی معطوف به مسائل مختلفی بوده که از مهمترین آنها روند گسترش شهرها، پراکندگی واحدهای صنعتی، کشاورزی و نداشتن آمایش سرزمین که از مشکلات جدی محسوب می‌شوند و کاربری اراضی کشاورزی به صورت مشخص و مجزا معلوم نشده است.

این مسئول بیان کرد: ایجاد شهرهای جدید و روستاهایی که به عنوان قطب کشاورزی تبدیل به شهر می‌شوند اراضی اطراف و پیرامون آن را دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری می‌کنند.

گرجی پور در بخشی دیگر از سخنان خود به معضل تخریب اراضی کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه با توجه به بررسی‌های انجام شده روند تخریب اراضی کشاورزی در سطح کشور رو به افزایش است که بی‌شک ادامه این روند موجب ضربه زدن به اقتصاد ملی و تامین محصولات و مواد غذایی مورد نیاز می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی باید به وظیفه‌ای ملی و همگانی تبدیل شود، گفت: سازمان امور اراضی کشور در راستای آگاهی‌دهی و ارتقای سطح فرهنگ مردم نسبت به تهیه بروشور، تراکت، نصب تابلوها و بیلبوردها اقداماتی انجام داده و فیلم‌های تلویزیونی نیز در این زمینه تهیه شده است.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول