اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد

آغاز اجرای پروژه انتقال آب از دوان به دریاچه پریشان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از آغاز اجرای پروژه انتقال بین حوزه‌ای آب از روستای دوان با اعتبار نخستین 450 میلیون تومان به دریاچه بین‌المللی پریشان خبر داد.

آغاز اجرای پروژه انتقال آب از دوان به دریاچه پریشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حسینعلی ابراهیمی کارنامی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان مرکز بازدیدکنندگان تالاب بین‌المللی پریشان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های احیای دریاچه بین‌المللی پریشان چند پروژه مهم از قبیل انتقال بین حوزه‌ای آب از دوان و لایروبی چشمه‌ها و کانال‌های منتهی به دریاچه و مشخص کردن مرزهای منابع ملی و مستثنیات در حوزه این تالاب به طور همزمان در دست اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: با حمایت فرماندار، دادستان و مسئولان محلی شهرستان کازرون طرح انتقال بین حوزه‌ای آب از روستای دوان به دریاچه پریشان مورد تصویب قرار گرفت و برای اجرا به مناقصه گذاشته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس مدت زمان اجرای پروژه طرح انتقال آب از دوان به دریاچه پریشان را سه ماه عنوان کرد و گفت: این پروژه بلافاصله بعد از مشخص شدن پیمانکار مربوطه که امروز پاکت‌های مناقصه آن باز شده است با اعتبار نخستین 450 میلیون تومان آغاز می‌شود.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ماده 56 مشخص کردن مرزهای حوزه منابع ملی و مستثنیات در حوزه این دریاچه در سال گذشته بخشی از آن با همکاری منابع طبیعی انجام گرفته و بخش دیگر آن تا هفته آینده اجرا می‌شود.

وی به احداث برکه تنوع زیستی در حوزه چشمه بنگ در سال 89 در راستای احیای تالاب پریشان اشاره کرد و ابراز داشت: در این برکه بخشی از تنوع زیستی به ویژه گونه‌های بومی این منطقه که در حال انقراض بود توسط تشکل‌های مردم‌نهاد برای نگهداری انتقال داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری بنا داریم وسعت برکه تنوع زیستی را از یک هکتار به 10 هکتار برسانیم تا کمکی برای احیای تالاب پریشان شود.

ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در کنار احیای دریاچه پریشان احیای 10 تالاب مهم دیگر این استان را با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در دست اجرا داریم که تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در پایان به ثبت تالاب مهارلو در فهرست بین‌المللی اشاره کرد و بیان داشت: مطالعات این تالاب در دانشگاه شیراز انجام و بعد از اتمام برای ثبت آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول