اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشتغالزایی

10 هزار هکتار اراضی حریم تالاب انزلی احیا می‌شود

استاندار گیلان گفت: 10 هزار هکتار اراضی حریم تالاب انزلی به منظور اشتغالزایی احیا می‌شود.

10 هزار هکتار اراضی حریم تالاب انزلی احیا می‌شود

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به صدور مجوز احیای اراضی ملی حریم رودخانه سفیدرود و تالاب انزلی از طرف هیئت دولت اظهار کرد: 10 هزار هکتار حریم تالاب انزلی برای پرورش ماهی قابل احیا است.

وی به اجازه واگذاری اراضی حریم تالاب انزلی به صورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: امر مذکور به استاندار گیلان تفویض اختیار شده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه در هر هکتار پرورش ماهی حداقل یک شغل ایجاد می‌شود، تصریح کرد: تولید سه تن ماهی یک شغل ایجاد می‌کند.

استاندار گیلان از احیای 10 هزار هکتار اراضی حریم تالاب انزلی به منظور اشتغالزایی و حفظ محیط زیست خبر داد و بیان کرد: می‌توانیم تا پایان سال 30 هزار تن از حریم تالاب انزلی ماهی برداشت کنیم.

وی با اشاره به زمین‌های بدون معارض در حاشیه تالاب انزلی، اضافه کرد: حریم تالاب انزلی با ایجاد استخرهای پرورش ماهی احیا می‌شود و می‌توانیم از ورود آب‌های دارای سموم به تالاب جلوگیری کنیم.

هاشم‌نیا احیای تالاب، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی صنایع وابسته را زنجیره حلقه‌های استفاده بهینه از تالاب انزلی عنوان کرد و گفت: طرح‌های زیست‌محیطی را با اجاره چهار ساله اراضی حریم تالاب به کاربران می‌توان اجرایی کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مدت سه ماه می‌توان اراضی حریم تالاب را شناسایی کرد، یادآور شد: پرداخت تسهیلات به کاربران می‌تواند باتلاق‌ها را تبدیل به استخرهای ماهی کند.

وی احیای هر هکتار حریم تالاب انزلی را نیازمند 12 میلیون تومان تسهیلات دانست و اظهار کرد: حریم تمام تالاب‌های گیلان را می‌توان به روش مذکور احیا کرد.

هاشم‌نیا خواستار واگذاری حریم تالاب انزلی از ماه آینده به کاربران شد و تصریح کرد: 250 میلیارد تومان برای احیای حریم تالاب انزلی و اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان پرورش ماهی، اردک، مرغ، صنوبرکاری و دام را از جمله فعالیت‌های کشاورزی در حاشیه تالاب انزلی برشمرد و بیان کرد: اعتبار نامحدود برای صنوبرکاری حریم تالاب در نظر گرفته شده است.

وی در پایان حریم تالاب انزلی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: وسعت جنگل‌های گیلان به دلیل وسعت کشت صنوبر در استان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول