اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزیابی بازرسان وزارت کشور

امور اجتماعی استانداری گیلان ممتاز کشوری شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: گیلان در ارزیابی‌های اجتماعی به همراه استان‌های سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قزوین رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

امور اجتماعی استانداری گیلان ممتاز کشوری شد

عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انجام وظایف تعریف شده در حوزه اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: سال گذشته دو مرحله ارزیابی با ملاک قرار دادن طرح تحرک استانی نسبت به بررسی عملکرد دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست گروه‌های بازدید از استان‌ها در قالب 19 تیم دو نفری به منظور مشاهده و بررسی عملکرد دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها اعزام شدند.

پورعزیزی جلسه با مسئولان استانی مانند دیدار با امام جمعه مرکز استان، دیدار با استاندار و ... را از جمله بازدید گروه‌های اعزامی از مرکز عنوان کرد و افزود: بازدید از کمپ معتادان، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از بازدیدهای گروه اعزامی از مرکز در بررسی ارزیابی‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بررسی فعالیت‌های استان طبق طرح تحرک استانی با تأکید بر مکاتبه‌ها، ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های ارسالی از طرف مرکز به استان‌ها با موضوع صیانت از حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امنیت اجتماعی را از جمله بازدیدهای گروه اعزامی از مرکز عنوان کرد.

وی، بررسی طرح تحرک استانی در زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد، وحدت و همبستگی فرق و ادیان، مقابله با مواد مخدر، مصرف الکل و دخانیات و همچنین نشاط و سلامت اجتماعی و پایگاه داده‌های اجتماعی را از دیگر موضوع‌ها در بررسی گروه اعزامی از مرکز اعلام کرد.

پورعزیزی با اشاره به بررسی میزان اعتبارات اختصاص داده شده به برنامه‌های حوزه اجتماعی و میزان موفقیت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جذب اعتبارات، تصریح کرد: میزان تعامل دفتر امور اجتماعی استانداری با دستگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی از موضوع‌های بررسی گروه اعزامی از مرکز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر نحوه تعامل دفتر امور اجتماعی استان با سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت دادن آنها در اجرای برنامه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: گروه اعزامی از مرکز دستور جلسه‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان را بررسی کردند.

وی ارزیابی اداره‌های حقوق شهروندی، مقابله با اعتیاد، عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی، فرهنگی و ... را مرحله دوم بازرسی‌ها خواند و بیان کرد: نحوه پاسخگویی به مکاتبه‌ها در سال 91 مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته است.

پورعزیزی نتیجه ارزیابی بازرسان اعزامی از مرکز را انتخاب رتبه نخست برای گیلان با بیش از 175 امتیاز به همراه استان‌های سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قزوین عنوان کرد و گفت: استان‌های مازندران، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، تهران و کرمان در رتبه دوم قرار گرفتند و بقیه استان‌ها در رتبه‌های بعدی هستند.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول