اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

برگزاری اردوی خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی گیلان

مدیرکل امور اجتماعی‌فرهنگی استانداری گیلان از برگزاری اردوی خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی این استان خبر داد.

برگزاری اردوی خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در دومین جلسه کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه گیلان با اشاره به هجمه‌های سنگین فرهنگی استکبار به ویژه در مناطق حاشیه شهرهای کشور، اظهار کرد: بخش بزرگی از این هجمه‌ها در راستای توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی است که غرب برای درگیر کردن جوانان و ناهنجاری کشاندن آنها هزینه‌های میلیاردی کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات موجود در جامعه به ویژه مشکلات حاشیه‌نشین‌ها نشأت گرفته از شبکه‌های ماهواره‌ای است، افزود: مدیریت فرهنگی باید به صورت صحیح و انقلابی و با روحیه‌ای واقع بینانه انجام شود.

این مسئول، خاطرنشان کرد: نصب آنتن‌های ماهواره‌ای در منازل به ویژه حاشیه شهرها اغلب به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها از مضرات آن است که جلوگیری از این امر نیاز به همکاری تمام نهادها دارد.

*اعتیاد عامل اصلی طلاق و از هم‌گسیختگی خانواده‌های در حاشیه شهرها است

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن سست کردن بنیان خانواده است، افزود: با بررسی عوامل طلاق می‌توان دریافت که در این زمینه ما از دشمن ضربه خورده و دچار آسیب جدی شده‌ایم.

پورعزیزی، اعتیاد، خسران جسمی و مالی را یکی از دلایل از هم‌گسیختگی خانواده‌ها به‌ویژه در حاشیه شهرها خواند و گفت: تهیه شناسه فرهنگی از مناطق ویژه استان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بوده و ضرورت دارد.

*برگزاری اردوی خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه 10 درصد ساکنان مناطق ویژه باید در اردوهای فرهنگی شرکت کنند، ادامه داد: اردوهای خانوادگی در مناطق ویژه اجتماعی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی آنها را موثر خواند و گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید در راستای آسیب‌های نوپدیدی که به ندرت در جامعه بروز می‌کنند اما موجب خسارات جبران‌ناپذیری می‌شوند صورت گیرد.

پورعزیزی تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های نوپدید در جامعه وجود دارند که حتی دستگاه‌های فرهنگی نیز از وجود آنها بی‌اطلاع هستند.

*معضل ساخت مواد مخدر صنعتی در خانه‌ها

وی اعتیاد جوانان به ویژه مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهرها را یکی از آسیب‌های جدی عنوان کرد و گفت: ساخت و تولید مواد مخدر صنعتی در منازل یکی از آسیب‌های نوپدید است که خسارت‌های فراوانی را به جوانان و جامعه وارد می‌کند.

این مسئول، به تاسیس مراکز مطالعه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های نوپدید اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کودکان خیابانی و تکدی‌گری از جمله برنامه‌های دیگر فرهنگی در زمینه ساماندهی امور اجتماعی مناطق ویژه شهری است.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور که با حضور مسئولان و نمایندگان بیش از 20 نهاد اجرایی و فرهنگی گیلان برگزار شد، هر یک از مصوبات جلسه نخست برای بهبود و ساماندهی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق حاشیه شهر مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول