اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خلیل‌آباد:

اعتیاد به مصرف مواد مخدر سبب شکل‌گیری مشکلات اجتماعی می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل‌آباد گفت: هر ساله اعتیاد ضمن گرفتن ده‌ها هزار قربانی از مردم جهان، صدها میلیارد دلار هزینه به آنها وارد می‌کند و اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان‌سوز شده است.

اعتیاد به مصرف مواد مخدر سبب شکل‌گیری مشکلات اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، سرهنگ نبی‌الله رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتیاد به مصرف مواد مخدر سبب شکل‌گیری و دشواری‌ها و مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

وی نگرش مثبت به مواد مخدر، اعتماد به نفس پایین، افسردگی، اضطراب و استرس، باورهای غلط، کنجکاوی و اشتیاق، بیماری‌های جسمی، الگوپذیری غلط و تقلید کورکورانه، نبود آگاهی از خطرات مصرف مواد مخدر را از جمله عوامل فردی نام برد.

فرمانده انتظامی خلیل‌آباد از دیگر عوامل که سبب مشکلات خانوادگی می‌شد به بی‌سرپرستی (طلاق والدین)، خانواده آشفته، فقر فرهنگی خانواده، الگوی نامناسب تربیتی، مصرف مواد مخدر در خانواده اشاره کرد.

رحمانی شرکت در پارتی‌ها و مهمانی‌ها، ضعف اعتقادی، ترک تحصیل، تعارفات دوستان، بیکاری، کمبود تفریحات سالم برای گذراندن اوقات فراغت را از دیگر عوامل دانست.

وی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی مواد مخدر به افزایش اختلافات، بالا بودن آمار خانواده‌های تک والدی، فرار کودکان از منزل، شیوع بیماری‌های خطرناک چون ایدز و غیره، افزایش میزان جرم و انحرافات در جامعه و هزینه‌های تحصیلی نام برد.

وی از والدین خواست با نظارت و کنترل صحیح، مواظب فرزندان خود باشند تا هیچ‌گاه دچار لغزش و گرایش به سمت و سوی مواد مخدر نشوند.

انتهای پیام/70021/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول