اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار شد

ایجاد فضای فرهنگی در مناطق ویژه گیلان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار ایجاد فضای فرهنگی و نرم‌افزاری در مناطق ویژه و حاشیه شهرها در این استان شد.

ایجاد فضای فرهنگی در مناطق ویژه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه گیلان اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها در مناطق حاشیه شهرها طبق برنامه قانون پنجم توسعه انجام می‌شود.

وی خواستار ایجاد فضای فرهنگی و نرم‌افزاری در مناطق ویژه و حاشیه شهرهای گیلان شد و افزود: امکانات سازمان‌ها در بحث آموزشی و فرهنگی مناطق ویژه استان باید به‌کارگیری شود.

پورعزیزی انجام امور سخت‌افزاری و رسیدگی به بافت‌های فرسوده حاشیه شهرها را به عهده سازمان راه و شهرسازی دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های مختلفی در مناطق حاشیه‌نشینی، ویژه و بافت‌های فرسوده انجام شده و مکان‌های فرهنگی و ورزشی در حال احداث است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی از موضوع مهاجرت ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی بی‌حساب جمعیت موجب پیدا شدن سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و تمرکز اجتماع‌های قومی و مذهبی در بعضی از نقاط می‌شود و حاشیه‌های سیاسی و امنیتی ایجاد می‌کند.

وی بر نحوه اطلاع از جابه‌جایی و ساماندهی جمعیت تاکید کرد و گفت: برنامه‌های ساماندهی و کنترل جمعیت با ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی ویژه و صدور کارت ملی با همکاری نیروی انتظامی و ثبت‌احوال در سطح کلان کشور انجام می‌شود و بخشی از آن مربوط به اتباع بیگانه است.

پورعزیزی با اشاره به اینکه بخشی از مهاجرت‌ها مربوط به استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها است که به گیلان ورود می‌کنند، یادآور شد: حاشیه‌نشینی از افرادی شکل گرفته که از نقاط دیگر آمدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان حاشیه‌نشینی را نقاط بی‌دفاع شهری عنوان کرد و افزود: کمیته ساماندهی امور اجتماعی اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مناطق را پیگیری می‌کند.

وی هدف از اجرای امور اجتماعی و فرهنگی را محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌نشینی دانست و اظهار کرد: محرومیت‌زدایی مانع از رشد تخلف‌های اجتماعی و اخلاقی و سرریز شدن آن به شهرها می‌شود و کمیته امداد در این‌باره ماموریت ویژه دارد.

پورعزیزی طرح اردوهای خانوادگی و مشاوره برای تمام ساکنان مناطق ویژه اجتماعی را از برنامه‌های کمیته امداد در گیلان خواند و بیان کرد: طرح اردوهای خانوادگی در مناطق حاشیه‌نشینی آغاز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بخشی از فعالیت‌ها را مربوط به دیگر سازمان‌ها دانست و تصریح کرد: 60 سازمان فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند ضمن اینکه بخشی از فعالیت بسیاری از دستگاه‌ها فرهنگی است.

وی خواستار فعالیت مستمر در مناطق ویژه و حاشیه‌نشینی شد و گفت: مناطق حاشیه‌نشینی باید تبدیل به فضای فرهنگی شود.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول