اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج مهندسین کردستان:

توقف مسکن مهر افزایش معضل حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد

مسئول سازمان بسیج مهندسین کردستان مسکن مهر را بهترین راه مبارزه با معضل حاشیه‌نشینی دانست و گفت: در صورت توقف این طرح شاهد توسعه حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

توقف مسکن مهر افزایش معضل حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، توفیق حسین‌پناهی پیش از ظهر امروز در سمینار توسعه عمرانی کردستان در سنندج با بیان اینکه یک صدم درصد جمعیت استان را فارغ‌التحصیلان مهندسی در مقاطع مختلف و رشته‌های متنوع تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: ظرفیت بالای امروز جامعه مهندسی استان حضور فعال در عرصه توسعه همه‌جانبه کردستان را می‌طلبد.

وی به اهداف برگزاری این سمینار اشاره کرد و گفت: تغییر رویکرد در توسعه روستاها از مصرف‌محوری به تولیدمحوری در رسیدن به الگوهای علمی بومی توسعه با نگاه تولید محور و اشتغال پایدار از جمله اهداف برگزاری این سمینار است.

این مسئول الگوی مناسب طرح‌های اقماری توسعه روستایی، بازنگری در طرح‌های عمران روستایی و توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها با تغییر الگوی طراحی شهر و روستا از مصرف‌محوری به سمت تولید محوری را از دیگر اهداف برگزاری این سمینار ذکر کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کردستان خاطرنشان کرد: در جامعه ما الگوهای مصرف‌گرایی به مراتب بیشتر از الگوهای تولید محور رواج پیدا کرده است.

حسین‌پناهی اظهار کرد: نخستین خانه‌های تولیدمحور را می‌توان در فیلم‌های دهه 50 کشورهای توسعه یافته‌ای همچون آمریکا دید.

وی حرکت شتابدار انقلاب به سمت احیای تمدن اسلامی را نیازمند زیرساخت‌های مناسب دانست و افزود: با احیای هویت‌های بومی و ملی در معماری و شهرسازی می‌توان به توسعه دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت زیادی در عرصه معماری شهری است، خاطرنشان کرد: بیش از 150 اثر معماری دوره اسلامی تنها در شهرستان سنندج وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کردستان اضافه کرد: الگوی هر خانه یک کارخانه در راستای توانمندسازی اقتصاد خانواده برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌پناهی به موضوعات مهم بهینه‌سازی صنعت ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و گفت: تغییر نگاه به مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی نیازمند سیاست‌های اقتصادی تولید محور و ناامن کردن فضای اقتصاد دلالی  است.

وی عدالت توسعه شهری را مستلزم ادامه سیاست‌های توسعه مسکن شهری به سمت اقشار کم‌درآمد دانست و گفت: مسکن مهر بهترین راه مبارزه با معضل حاشیه‌نشینی است.

حسین‌پناهی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط حاکم بر کشور و گرانی‌هایی که پیش آمد مدتی مسکن مهر متوقف شد که در این مقطع شاهد افزایش معضل حاشیه‌نشینی به ویژه در سنندج بودیم.

گفتنی است، در ادامه این سمینار مطالبی در خصوص سازه‌های پیش‌ساخته منابع آب روستایی توسط مرادحاصلی استاد دانشگاه، بازشناخت هویت معماری با تاکید بر مولفه‌های معماری استان توسط صلاح‌الدین مولانایی عضو هیئت علمی دانشگاه، مهندسی ارزش توسط حاجبی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان و توسعه پایدار زاگرس توسط بهمن زارعی رئیس موسسه بین‌المللی افق توسعه پایدار کردستان بیان شد.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول