اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

مدیریت واحد شهری مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: برای ساماندهی معضل حاشیه‌نشینی در مناطق شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز، وجود مدیریت واحد با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه در بین دستگاه‌های اجرایی الزامیست.

مدیریت واحد شهری مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، سیروان بهرامی در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرقانونی حاشیه شهر سنندج افزود: باید با پیش‌بینی افق بلند مدت در مبحث توسعه شهری و با توجه به اجرای طرح‌های جامع و نقشه‌های تفصیلی در توسعه این مناطق به سمت توسعه متوازن با نیاز جامعه شهری حرکت کنیم.

وی بیان کرد: رسیدن به اهداف مورد نظر برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی در حاشیه شهرها تنها در سایه همکاری و انسجام دستگاه‌های اجرایی و زیر نظر مدیریت واحد و قاطع و با استفاده از همه اهرم‌های بازدارنده قانونی در این رابطه محقق خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: پدیده حاشیه‌نشینی دارای خسارات و مسایل و مشکلات پنهان و آشکاری است که در صورت کم‌توجهی و عدم حل به موقع این مشکل تبعات منفی و جبران‌ناپذیری را برای جوامع شهری در پی خواهد داشت.‌

وی اجرایی‌شدن کمیسیون ماده 99 در مورد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را برای جلوگیری از گسترش معضل حاشیه‌نشینی در مناطق شهری خواستار شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی را بسیار حایز اهمیت دانست و بر لزوم همکاری مراجع قضایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های افراد خاطی در این رابطه  تاکید کرد.

وی ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد شرایط و صلاحیت در زمینه خرید و فروش زمین و منازل مسکونی در حاشیه شهرها را با همکاری دستگاه‌های اجرایی یکی از راه‌های کاهش توسعه نامتوازن این نواحی به ویژه در حاشیه شهر سنندج ذکر کرد.

بهرامی در پایان گفت: باید با تشکیل و حمایت از گشت‌های حریم‌بان و بازرسی توسط دستگاه‌های اجرایی به خصوص شهرداری با هرگونه تخلف در این زمینه با قاطعیت برخورد شود.

انتهای پیام/79001/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول