اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

ایجاد اکیپ‌های ویژه برای مبارزه با حاشیه‌نشینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: شهرداری‌ها باید با ایجاد ساز و کارهای کنترلی، از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری و از طریق ایجاد اکیپ‌های ویژه برای مبارزه با حاشیه‌نشینی تلاش کنند.

ایجاد اکیپ‌های ویژه برای مبارزه با حاشیه‌نشینی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی صبح امروز در جلسه ستاد توانمندسازی سکونت گاه‌های غیررسمی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت شهر مشهد سه میلیون و حاشیه شهر یک میلیون نفر است، باید یک سوم هزینه دستگاه‌های اجرایی در این گونه سکونت‌گاه‌ها هزینه شود.

وی با بیان اینکه شهرهای تربت حیدریه و سبزوار نیز دارای بافت‌های فرسوده و جمعیت حاشیه‌نشین هستند، اظهار داشت: در این دو شهر نیز 30 درصد هزینه دستگاه‌های اجرایی متناسب با میزان جمعیت این مناطق هزینه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه در مشهد، سه منطقه طبرسی 56، شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر از مناطق حاشیه شهر محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: چهار کمیته زیرساخت‌ها، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باید برای حل مساله حاشیه‌نشینی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های شهرهای مشهد، سبزوار و تربت حیدریه باید با ایجاد ساز و کارهای کنترلی، جلو پیشروی و گسترش حاشیه‌نشینی را با به کارگیری ابزارهای قانونی بگیرند و از طریق ایجاد اکیپ‌های ویژه در جهت مبارزه با حاشیه‌نشینی تلاش کنند.

واحدی با بیان اینکه سیاست و محور اقدامات در مناطق هدف، خانواده، پیشگیری، امنیت، ایمنی، اشتغال و سلامت را شامل می‌شود، گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر در مشهد و دو شهرستان تربت‌حیدریه و سبزوار مورد نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان‌رضوی همچنین از ایجاد یک کمیته ویژه زیر مجموعه ستاد توانمندسازی خبر داد و  افزود: در راستای سنددار کردن املاک حاشیه شهر، از این پس کمیته ویژه حل اسناد مالکیت شهر مشهد متشکل از دفتر فنی استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ثبت، اداره کل اوقاف و آستان قدس رضوی، با مدیریت دفتر فنی استانداری برگزار می‌شود و باید ظرف حداکثر یک ماه مدل اجرایی حل موضوع را ارائه کنند.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول