اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

قلب صنعت در دانشگاه می‌تپد / نقش دانشگاه در عرصه صنعت ضعیف است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: نقش دانشگاه در عرصه صنعت ضعیف است و برای اینکه ارتباط این دو حوزه تقویت شود نیازمند انقلاب در هر دو حوزه است.

قلب صنعت در دانشگاه می‌تپد / نقش دانشگاه در عرصه صنعت ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در ستاد بزرگداشت صنعت و معدن استان به مناسبت 10 تیر روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه قلب صنعت در دانشگاه می‌تپد اظهار داشت: هر چقدر ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر شود کیفیت کالاها بالاتر می‌رود.

وی ادامه داد: نقش دانشگاه در عرصه صنعت ضعیف است و برای اینکه ارتباط این دو حوزه تقویت شود نیازمند انقلاب در هر دو حوزه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت راهبردهای برون‌رفت از مشکلات تولیدکنندگان را تدوین می‌کند تصریح کرد: خانه صنعت و معدن باید به دنبال واگذاری تصدی‌ها به تشکل‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور هزاران فارغ‌التحصیل بیکار داریم آنها ثروت‌بنیان نیستند و همه فقط دانش‌بنیان هستند و این موضوع باعث شده که صنعت و دانشگاه همواره محتاج هم باقی بمانند.

کارخانه‌ای در ادامه با بیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان باید با استفاده از فارغ‌التحصیلان هزاران شرکت علمی و پژوهشی را برای ارتقاء جایگاه صنعت ایجاد کرد بیان داشت: بسیاری از شرکت‌های قدیمی کشور به علت اینکه با علم روز منطبق نشدند از بین رفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه برگزاری کنکور در ایران اذعان داشت: 42 سال است که کنکور را با یک روش ثابت و چهار گرایش مستمر برگزار می‌کنیم و باید این روش‌ها را تغییر داد و بر اساس علم روز حرکت کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: فارغ‌التحصیلان فقط به صورت تئوریک لیسانس می‌گیرند و نظام پذیرش دانشجو با بازار کار منطبق نیست و ایجاد مشکلات بیکاری را کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر جا دانشگاه و صنعت با هم کار کردند موفق شدیم گفت: در صنایع دفاع چون پژوهش مستقیم به صنعت متصل می‌شود و یا در نانو تکنولوژی که رتبه دوازدهم جهان را کسب کردیم عملکرد موفقی داریم.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول