اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی:

ساز صنعت کوک نیست

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت تعامل و همگرایی دستگاه‌ها با صنعتگران گفت: متأسفانه اکنون ساز صنعت کوک نیست و فعالان این عرصه با مشکلات جدی مواجه هستند.

ساز صنعت کوک نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امید حیدریان در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در خراسان شمالی با تبریک حماسه سیاسی که در انتخابات خرداد از سوی مردم رقم خورد، گفت: اکنون نوبت به حماسه اقتصادی رسیده و بی تردید تحقق این مهم بر دوش دولت و مردم است.

وی با بیان اینکه توسعه و رفع مشکلات بخش صنعت نیازمند تعامل و همگرایی دستگاه‌ها است، افزود: این در شرایطی است که اگر اکنون ساز صنعت و معدن و یا استانداری کوک باشد، لیکن دستگاه دیگری ساز خودش را می‌زند.

حیدریان همگرایی دستگاه‌های دخیل در امر سرمایه گذاری این حوزه را نیاز جدی بخش صنعت عنوان کرد و گفت: فعالان این بخش به نوبه خود در حوزه‌های صرفه جویی و کار و تولید مشارکت خوبی دارند، لیکن همواره از مشکلاتی که بر سر راه صنعتگران بوده رنج می‌برند.

وی همچنین به مشکلات بخش صادرات اشاره کرد و گفت: اگرچه ظرفیت خوبی برای صادرات در سال‌های اخیر به وجود آمده لیکن تعیین نرخ تکلیفی صادراتی باعث ایجاد مشکلاتی برای صادر کنندگان شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در این بخش باید تجدیدنظر شود،‌ از نمایندگان مجلس خواست تا در این زمینه ضمن بررسی قوانین موجود نسبت به تصویب قانون مورد نیاز برای تسهیل در امر صادرات و واردات اقدام کنند.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی پتانسیل خوبی برای توسعه صادرات داشته و با رفع مشکلات دست و پا گیر قطعاً افزایش صادرات از خراسان شمالی رقم خواهد خورد.

حیدریان گفت: ما نیاز به یک هارمونی در بخش صنعت داشته و به طور حتم وجود یک رهبر می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

وی صدور صرفاً جوازهای صنعتی را رافع مشکلات بخش صنعت ندانست و افزود: لازم است تا در این حوزه با شیوه‌های علمی پیش رفت تا نتایج خوبی نصیب این بخش شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین نبود نماینده مالیاتی بخش صنعت در هیئت تشخیص را از معضلات برشمرد و اظهار کرد: این باعث شده تا حق فعالان این بخش در مالیات تضییع شود از این رو نیازمند تدبیر در این زمینه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی هم با اشاره به نقش صنعت در تولید ناخالص ملی گفت: اکنون 25 درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به بخش صنعت بوده و اگر حمایت لازم انجام شود، این میزان از 40 درصد فراتر خواهد رفت.

محمد صمدی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش حجم استخراج معادن اظهار کرد: با وجود ذخایر بسیار خوب معدنی در کشور و استان این میزان به یک درصد می‌رسد.

وی همچنین از خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های پر ظرفیت در بخش صنعتی و معدنی یاد کرد و گفت: هم اکنون 371 واحد در بخش صنعت و 141 واحد در بخش معدن فعالیت می‌کنند.

صمدی تصریح کرد: با اجرای مصوبات افق روشنی برای توسعه بخش صنعت و معدن استان متصوریم و این نیازمند تلاش دستگاه‌ها و صنعتگران است.

وی با اشاره به رهنمود رهبر انقلاب اسلامی برای قرار گرفتن استان خراسان شمالی جزو 10 استان برتر کشور گفت: اکنون این ظرفیت به صورت بالقوه در استان وجود داشته تا این بخش به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزایش قیمت مواد اولیه واحدهای صنعتی و همچنین مشکلاتی در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری را از معضلات این بخش برشمرد.

انتهای پیام/63002/س40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول