اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

23 طرح معدنی در خراسان‎رضوی در حال اجراست

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 23 طرح معدنی در خراسان‎رضوی در حال اجراست، گفت: مهم‌ترین راهبرد توسعه منطقه سنگان خواف، استقرار خوشه آهن و فولاد است.

23 طرح معدنی در خراسان‎رضوی در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کارگروه توسعه بخش معدن با اشاره به ظرفیت‎های معدنی موجود استان اظهار داشت: هم اکنون یک واحد کنستانتره، یک واحد تولید مقاطع از گندله، یک واحد تولید آهن اسفنجی، دو واحد نورد و چهار واحد تولید شمش از آهن قراضه در استان فعال است.

وی افزود: در همین راستا نیز 23 طرح با سرمایه‎گذاری 8 هزار و 700 میلیارد تومان و اشتغال بیش از 14 هزار نفر در سطح استان در دست اجراست.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن خراسان‎رضوی گفت: با واحدهای موجود و طرح‎های در دست احداث می‎توان به اهداف سند برنامه پنجم در رابطه با تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد و نورد در استان دست یافت.

استاندار خراسان‎رضوی در ادامه با اشاره به هدف‌گذاری دولت مبنی بر تولید سالانه 17.5 میلیون تن کنستانتره در منطقه سنگان، بر لزوم استقرار خوشه آهن و فولاد در منطقه سنگان خواف تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف، طرح تجهیز سنگان و سنگ آهن فولاد سنگان و هم‌چنین طرح‎های صنعتی و معدنی توسعه ملی، مجتمع فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

فروزان‌مهر با بیان اینکه برای استقرار صنعت فولاد در منطقه خواف بیش از 13 میلیون متر مکعب آب، 295 مگاوات برق و 310 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز است، بر تامین زیرساخت‎های مورد نیاز تاکید کرد.

استاندار خراسان‎رضوی با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز این طرح اظهار داشت: باید از روش‎های بازچرخانی پساب، چاه‎های آب غیرشرب، استفاده از روان آب‎ها، آب‎های سطحی و خط انتقال در این راستا بهره گرفت.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش معدن خراسان‎رضوی، پرهیز از خام‌فروشی و استقرار صنایع فرآوری معدن و صنایع پایین دستی این صنعت را از جمله راهبردهایی دانست که منجر به ایجاد ارزش افزوده مثبت در اقتصاد استان و توسعه اقتصادی می‎شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم از سرمایه گذاران بخش غیردولتی حمایت‎های لازم صورت می‎گیرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه جعفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه منطقه خواف، عسلویه معدنی کشور محسوب می‎شود، بر اهتمام دولت مبنی بر حمایت از سرمایه‎گذاری در این بخش و تامین زیرساخت‎های مورد نیاز تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‎های بی بدیل معدنی سنگان خواف در خراسان‎رضوی گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت‎های این منطقه در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده با جدیت دنبال می‎شود.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول