اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان کرد

فارس استان پنجم کشور در معدن

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: این استان به دلیل آن که فاقد معادن بزرگ است در رتبه پنجم کشور از نظر معدن قرار دارد.

فارس استان پنجم کشور در معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا جوکاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: استان فارس بیشتر به خام‌فروشی منابع معدنی پرداخته و صنایع معدنی متناسب با استان‌های دیگر کشور در آن رشد پیدا نکرده است.

وی افزود: در آباده 4 میلیون تن خاک نسوز و صنعتی استحصال می‌شود و این ظرفیت بیشتر به اصفهان، همدان و یزد صادر می‌شود.

جوکاری خاطرنشان کرد: با وجود این ظرفیت فارس می‌توانست قطب کاشی و سرامیک کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: استان فارس بیشتر به تجارت معدن روی آورده و اصفهان در زمینه تولید فعال شده چنانکه تعداد سنگ‌بری‌های مدرن در فارس کمتر از انگشتان دست است اما در اصفهان به چند صد عدد می‌رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس اضافه کرد: فارس در ذخایر خاک صنعتی و گچ رتبه نخست کشور و در مرمریت و سنگ تزئینی نیز رتبه دوم را دارد که این ذخایر بیشتر خام‌فروشی می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس با داشتن حدود یک‌هزار و 900 عضو متخصص به ازای هر معدن فعال یک ناظر را در آن فعال می‌کند.

برگزاری اجلاس نظام مهندسی معدن در شیراز

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس متذکر شد: سازمان نظام مهندسی معدن فارس یازدهم و دوازدهم تیر ماه جاری میزبان یازدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی نظام مهندسی معدن ایران است.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن کشور و همچنین شخصیت‌ها و مسئولان کشوری این اجلاس می‌تواند بستر مناسبی برای بیان فرصت‌ها و چالش‌های بخش معدن این استان باشد.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول