اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرجمالی در مسابقات کشتی فرنگی پیشکسوتان کشور طلایی شد

کشتی‌گیر قمی موفق به کسب عنوان نخست و مدال خوشرنگ طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان کشور شد.

میرجمالی در مسابقات کشتی فرنگی پیشکسوتان کشور طلایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از درخششی که کشتی‌گیران آزادکار قمی در رده سنی پیشکسوتان در مسابقات قهرمانی کشور داشتند و با کسب یک نشان طلا به کار خود پایان دادند، کشتی‌گیران رشته فرنگی نیز این موفقیت را تکرار کردند.

در واقع به غیر از چهار کشتی‌گیری که در عضویت تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان هستند و دو فرنگی‌کاری که در تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان حضور دارند، در رده سنی پیشکسوتان نیز درخشش کشتی‌گیران قمی ادامه یافت و با توجه به اینکه کشتی قم ظرفیت بالایی دارد در رده سنی پیشکسوتان نیز در مسابقات قهرمانی کشور به مدال طلا دست یافت.

در حالی که کشتی قم در سه ماه فصل تابستان اعزام‌های مختلفی به رقابت‌های آسیایی، بین‌المللی و جهانی خواهد داشت و پیش‌بینی این است که کشتی همچنان برای ورزش قم افتخارآفرین باشد، پیشکسوتان کشتی قم نیز همانند جوان‌های این رشته در دو مسابقه اخیر قهرمانی پیشکسوتان کشور در دو رشته آزاد و فرنگی موفق به کسب دو مدال طلا شد‌ند.

بعد از کسب مدال طلا توسط مرتضی دنیا‌دوست در مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان کشور، مهدی میرجمالی نیز در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان کشور به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت تا ثابت شود که اگر حمایت‌های مسئولان از این رشته ورزشی ادامه یابد همچنان این ورزش پهلوان‌پرور و مورد علاقه مردم می‌تواند به جایگاهی حتی رفیع‌تر از شرایط کنونی دست یابد.

مسابقات کشتی قهرمانی کشور در رده‌های سنی پیشکسوتان بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شده بود که بر این اساس ابتدا مسابقات کشتی آزاد به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت و سپس برترین‌های رشته کشتی فرنگی با برگزاری رقابت‌های این رشته معرفی شدند.

این در حالی است که سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران در سه روز متوالی میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان کشور را بر عهده داشت و این مسابقات در حالی به کار خود پایان داد که دستاورد تیم اعزامی هیئت کشتی قم یک نشان طلا در وزن 97 کیلوگرم بود.

در وزن 97 کیلوگرم کشتی‌گیران خوب و توانمندی از استان‌های مختلف حضور داشتند و نماینده تیم اعزامی هیئت کشتی استان قم در این وزن مهدی میرجمالی بود که توانست بالاتر از سایر رقبا عنوان نخست را به خود اختصاص بدهد.

مهدی میرجمالی در این وزن تلاش زیادی برای کسب موفقیت و قرار گرفتن بر روی یکی از سکوهای اول تا سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی پیشکسوتان کشور داشت و تلاش وی با کسب عنوان قهرمانی نتیجه داد.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول