اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده سنی نونهالان انجام می‌گیرد

برگزاری پیکارهای انتخابی کشتی در قم / اعزام استعدادهای کشتی قم به مسابقات کشوری

رقابت بر سر کسب مجوز حضور در پیکارهای کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان به میزبانی خانه کشتی قم برگزار می‌شود.

برگزاری پیکارهای انتخابی کشتی در قم / اعزام استعدادهای کشتی قم به مسابقات کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی کشور در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی و تنها در رده سنی نونهالان برگزار می‌شود تا برترین‌ها در اوزان مختلف شناسایی شده و به مسابقات کشوری اعزام شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی هیئت کشتی استان قم رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قم هم جنبه قهرمانی استان دارد و هم حکم انتخابی تیم اعزامی به مسابقات کشوری این رده سنی را دارد و به مدت دو روز در سالن کشتی ورزشگاه تختی به انجام می‌رسد.

برای شرکت در رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان استان که حکم انتخابی برای اعزام به پیکارهای قهرمانی کشور را نیز دارد، وزن کشی مدعیان در اوزان مختلف در همین سالن انجام می‌شود و مدعیان در مدت یک روز بر روی دو تشک با یکدیگر رقابت می‌کنند و نفرات برتر این مسابقات شهریور ماه به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

این در شرایطی است که امسال نیز بر اساس تقویم فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف در طول سال برگزار می‌شود که یکی از رویدادهای پیش روی آینده‌سازان کشتی قم، پیکارهای نونهالان قهرمانی کشور است که با شرکت فرنگی‌کاران و آزادکاران مدعی از استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

در رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور کشتی‌گیرانی که بتوانند در مسابقات انتخابی عملکرد خوبی داشته باشند و جزو برترین‌ها قرار بگیرند به اردوی آماده‌سازی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی هیئت کشتی قم دعوت می‌شوند تا زیر نظر مربیان هر دو رشته به تمرین بپردازند.

رئیس هیئت کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت حضور تیمی پرقدرت برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور، تصریح کرد: در رقابت‌های کشتی قهرمانی نونهالان کشور که قطعاً با شرکت کشتی‌گیران رده سنی نونهالان هر استان برگزار خواهد شد، نفرات بسیار خوب و آماده کشتی قم را اعزام خواهیم کرد تا با کسب مقام همراه باشد.

محسن حلوایی یادآور شد: برای توسعه بیش از پیش رشته کشتی در قم رو به سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم با پرورش استعدادهای بی‌شمار این رشته ورزشی در قم، آینده‌ای مطمئن برای کشتی‌های آزاد و فرنگی قم ترسیم کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: قم در رشته کشتی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و با توجه به توانمندی موجود این رشته ورزشی در قم، می‌توانیم موفقیت‌های بسیار زیادی را از ورزشکاران این رشته در آینده انتظار داشته باشیم.

وی ابراز داشت: مسابقات رده سنی نونهالان کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور از شرایط و ویژگی‌های خاص خود برخوردار است و کشتی‌گیرانی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، باید از آمادگی بدنی و شرایط جسمانی بسیار خوبی برخوردار باشند.

انتهای پیام/78002/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول