اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام کشتی‌گیران قمی به دومین دوره رقابت‌های عمومی کشتی کشور

رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام کشتی‌گیران قمی به دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد عمومی قهرمانی بزرگسالان کشور خبر داد.

اعزام کشتی‌گیران قمی به دومین دوره رقابت‌های عمومی کشتی کشور

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان استان سمنان میزبان دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد عمومی قهرمانی بزرگسالان کشور شد و تیمی مقتدر از قم را روانه این رقابت‌ها می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه و شرایط مسابقات این دوره ابراز داشت: با حضور چهره‌های شاخص کشتی آزاد، دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد عمومی قهرمانی بزرگسالان کشور از ششم تا نهم شهریور ماه به انجام خواهد رسید.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: با برنامه‌ریزی کمیته اجرائی این دوره از رقابت‌ها، شرایط و برنامه این مسابقات نیز با تعیین سهمیه استان‌ها مشخص شد و طی آن ترکیبی از بهترین‌های حال حاضر کشتی قم را روانه این مسابقات می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای هر استان سهمیه مشخصی برای حضور در این دوره از پیکارها در نظر گرفته شده است که طبق اعلام فدراسیون کشتی، ما می‌توانیم 15 کشتی‌گیر را به این رقابت‌ها معرفی کنیم و ان‌شاءالله حضوری موفق در این دوره داشته باشیم.

حلوایی ابراز داشت: بر اساس سهمیه‌ای که فدراسیون کشتی به استان‌های مختلف داده است، توابع تهران، مازندران و همدان 30 نفر سهمیه دارند، ضمن اینکه استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و کردستان دارای 20 سهمیه هستند.

رئیس هیئت کشتی استان قم یادآور شد: علاوه بر هیئت قم که می‌تواند 15 کشتی‌گیر را به این رقابت‌ها اعزام کند، استان‌های لرستان، اردبیل، قزوین، گلستان، مرکزی، اصفهان، گیلان، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز این مجوز را دارند اما سایر استان‌ها هر کدام مجوز حضور 10 کشتی‌گیر خود در این رقابت‌ها را دارند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سنی و اوزان مسابقات، ابراز کرد: حداقل سن شرکت کنندگان 18 سال در نظر گرفته شده است و بر این اساس متولدین سال 1374 به بعد می‌توانند در این دوره از پیکارها حضور یابند و برای کسب عنوان تلاش کنند.

حلوایی خاطرنشان کرد: مسابقات کشتی عمومی قهرمانی کشور در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم به انجام‌ می‌رسد در حالی که از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، دو کیلوگرم ارفاق وزن برای هر کشتی‌گیر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات با شرایط جدول تک حذفی انجام خواهد شد، عنوان داشت: این در حالی است که ضوابط داوری حاکم بر رقابت‌های عمومی کشتی آزاد بزرگسالان مطابق با آخرین ضوابط اعلامی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) خواهد بود.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول