اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه اهل ‌سنت سورو بندرعباس:

اهل سنت جنایت‌های جبهه‌ النصره را محکوم می‌کند

امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس با بیان اینکه جامعه اهل سنت رفتار و جنایات جبهه النصره و سلفی‌های تروریست را محکوم می‌کند، گفت: رفتار سلفی‌های ترویست با رفتار فرعونیان زمان حضرت موسی(ع) مشابه است.

اهل سنت جنایت‌های جبهه‌ النصره را محکوم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ محمدصدیق فهیمی امروز در نشستی ضمن محکومیت ترور «شیخ حسن شحاته» دانشمند شیعه ازهری، این اتفاق تلخ و ناگوار را اهانت به جامعه مسلمین و نوع بشر دانست و افزود: دشمنان اسلام سعی می‌کنند حوادث تروریستی سلفی‌ها را به اهل‌سنت مربوط کنند، اما همگان این را می‌دانند که جامعه اهل‌سنت همواره فعالیت‌های ضدبشری و تروریستی جبهه النصره را محکوم کرده و محکوم می‌کند.

وی با اشاره به شهادت «شیخ حسن شحاته» دانشمند شیعه ازهری در نیمه شعبان توسط گروه‌های سلفی مصری گفت: همانطور که افراد اهل می‌دانند، انسان برای پذیرش یا رد یک مطلب باید ابتدا در مورد آن موضوع اطلاع کامل داشته باشد و بعد به پذیرش یا عدم پذیرش آن مسئله بپردازد.

وی با اشاره به آیه 256 از سوره مبارکه بقره که می‌فرماید، «لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ»، «در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است» اظهار کرد: از این آیه نتیجه می‌گیریم که برای انکار و پذیرش باید در مورد آن موضوع به خوبی اطلاع کسب کنیم بنابراین چون دین اسلام تکلیف آگاهانه را به پیروانش توصیه می‌کند، باید ابتدا بدانیم سلفی‌های وهابی چه کسانی بوده و با چه هدفی فعالیت می‌کنند تا بعد از آن به عمق پستی و رذلی آنها پی ببریم.

امام‌ جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس با بیان اینکه وهابیت و سلفی‌گری یک فرقه انگلیسی است، گفت: لغت «سلف» به معنای گذشته و گذشتگان است این فرقه ننگین که نام اسلام را به دنبال خود یدک می‌کشد در ابتدا خود را گروهی می‌دانستند که دین ناب محمدی را از صحابه پیامبراکرم (ص) می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تفکرات سلفی از همان ابتدا با یک اشکال زیربنایی مواجه بود، بیان کرد: اشکال بزرگ آنها در عدم تعریف شفاف و دقیق از صحابه پیامبر (ص) بوده و هست، از این رو آنها هر کسی را که ولو برای یک روز با پیامبر (ص) همنشین بوده یا ملاقات کرده یا به طور که به سبب هم‌زمان و هم‌دورگی با پیامبر (ص) ایشان را درک کرده از نظر سلفی‌ها جزو صحابه پیامبر (ص) محسوب می‌شوند.

شیخ فهیمی ادامه داد: اینجاست که ضرب المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا رود دیوار کج» معنا پیدا می‌کند زیرا آنها با این تفکر غلط به خود این اجازه را دادند تا از کسانی که اصلا صحابه پیامبر (ص) نیستند و صرفا در طول عمر خود یک بار با پیامبر (ص) ملاقات کردند پیروی کنند و خلقیات و رفتارهای اشتباه آن افراد را جزئی از دستورات اسلام بدانند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تبعیت اشتباه سلفی‌ها از برخی مسلمانان زمان پیامبر (ص) که آنها را جزو صحابه می‌دانستند، وابستگی آنها به انگلیس، نظام سلطه و استعمار پیر و خط‌گیری آنها از دشمنان آشکار اسلام موجب شد تا امروز دنیا شاهد فعالیت‌های تروریستی و جنایتگرایانه چنین فرقه منحرف و ضاله‌ای باشد. 

امام‌ جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس با بیان اینکه در مورد سلفی‌ها باید بدون تعصب از سطح‌‌نگری به عمق‌نگری برسیم، ابراز کرد: من به عنوان یک مسلمان اهل‌ سنت وظیفه دارم با گفتن حقیقت به روشن‌گری بپردازم چرا که در غیر این صورت اگر با کوتاهی خود در انجام وظیفه‌ام امت اسلام رو به اختلاف و دشمنی رفت، باید در روز قیامت در مقابل پیامبر اکرم (ص) و صحابه (رضی‌الله‌عنه) جوابگو باشم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر در مقابل جنایت‌های سلفی‌ها در مصر و سوریه رفتارهای دو‌گانه‌ای از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد: هدف از تاسیس این نهادها از همان روز اول ایجاد فشار بر مسلمانان و کسانی بود که با تفکر سلطه‌گری مخالف باشد.

فهیمی با بیان اینکه وظیفه سازمان‌های حقوق بشری ندیدن ظلم‌های وارده به اسلام و مسلمین و تجزیه و تحلیل ذره‌بینی در مقابله با کوچک‌ترین حواشی کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: این سازمان‌ها در راستای پیشبرد اهداف استعمارگران فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های غربی در سرپوش گذاشتن بر جنایات سلفی‌های تروریست گفت: حکایت رسانه‌های غربی حکایت آن شخصی است که وقتی مالش را بردند می‌گفت این مسلمانی نیست اما وقتی که مال مردم را بالا می‌کشید خبری از حرف‌های حق طلبانه‌اش نبود و امروز میبینیم استعمار با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای خود جوری جلوه می‌دهد که به طور مثال وقتی سلفی‌ها سر دو مسیحی مخالف خود را بریده و روی سینه‌هایشان می‌گذارند یا قلب سرباز سوری را از سینه‌اش در آورده و به آن زبان می‌زنند یا مردم بی‌گناه را سپر دفاعی خود قرار می‌دهند، آب از آب تکان نمی‌خورد، انگار نه انگار یک فاجعه ضد بشری رخ داده است و گویی آن شخص حقش بوده که سر از تنش جدا کنند، اما بیش از 60 سال جنایت اسرائیل در فلسطین اشغالی در سکوت باقی می‌ماند.

وی با اشاره تشابه رفتار سلفی‌های ترویست با فرعونیان زمان حضرت موسی(ع) اظهار کرد: در آیه 11 سوره مبارکه بقره می‌فرماید، «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ»، «و چون به آنان گفته شود در زمین فساد مکنید مى‏گویند ما خود اصلاحگریم» وقتی از فرعونیان خواسته می‌شود که از ظلم و جنایت دست بردارند خود را پاک از گناه می‌دانند و جوری عوام فریبی می‌کنند که مردم فکر کنند آنها خوبان عالم و مظلومانی که زیر چکمه‌های ظلم آنها له می‌شوند، بدترین بدان عالم هستند.

وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی در حمایت از فرقه منحرف سلفی در کشورهای مصر و سوریه گفت: نخستین هدفی که در پس پرده حمایت اسرائیل، آمریکا و غرب از تروریست‌های سلفی نمایان است، اضمحلال و تخریب اسلام در دید مردم دنیا می‌باشد اما آنها هیچ‌وقت مستقیما وارد عمل نمی‌شوند بلکه توسط منافقینی که خود را مسلمان معرفی می‌کنند، نقشه‌های خود را پیاده می‌کنند.

امام ‌جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس با بیان اینکه هدف جهان استکبار این است که اسلام را از طریق اسلام بکوباند، گفت: معمولا دشمنان برای همه شناخته شده‌اند اما منافقین آشکارا به دشمنی نمی‌پردازند و به همین دلیل است که کار تخریبی منافقان و مسلمان ‎نماها از دشمنان بیشتر است، آنها می‌خواهند سلفی‌ها به عنوان نماد یک مسلمان شناخته ‌شوند و آنگاه طبیعی است یک مسیحی علاقه‌مند به اسلام یا حتی یک مسلمان بی‌بصیرت وقتی این فجایع را می‌بیند تصورش از اسلام یک دین خشن و پلید می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حوادث صدر اسلام به وجود منافقین در بین مسلمانان اشاره کرد و اسلام را همواره ضربه دیده از منافقین دانست.

فهیمی ضمن محکومیت ترور «شیخ حسن شحاته» دانشمند شیعه ازهری، این اتفاق تلخ و ناگوار را اهانت به جامعه مسلمین و نوع بشر دانست و افزود: دشمنان اسلام سعی می‌کنند حوادث تروریستی سلفی‌ها را به اهل‌سنت مربوط کنند که این دومین هدف حمایت غرب و آمریکا از سلفی‌ها و وهابیت است اما همانطور که در سخنانان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همیشه این مسئله مورد تاکید قرار می‌گیرد، دشمنان ما از بصیرت و هوشیاری مسلمانان غافل هستند و قطعا طبق معمول راه به جایی نخواهند برد.

وی با اشاره به وظایف علما، بزرگان دینی و سیاسی کشورهای اسلامی تاکید کرد: همه باید در محکومیت این فجایع انسانی موضع شفاف و مشخصی بگیرند و مطمئن باشید اگر غیر از این باشد، اعمال تروریستی و ناآرامی‌ها به کشورهای خودشان نیز سرایت می‌کند.

انتهای پیام/88001/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول