اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

51 هزار خانوار نیازمند در کردستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی بیش از 51 هزار خانوار در روستاها و شهرهای مختلف استان از خدمات این نهاد خبر داد.

51 هزار خانوار نیازمند در کردستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: کمیته امداد 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل با هدف رسیدگی به امور مناطق محروم و دورافتاده تشکیل شد و در طول این سال‌ها خدمات ارزشمندی را به جامعه هدفش ارائه کرده است.

به گفته وی، خدمات کمیته امداد از آغاز تشکیل تاکنون در هر دهه با توجه به نیاز جامعه هدفش تعریف و در سرفصل‌های مختلف ارائه شده است.

وی پرداخت مستمری در راستای رفع نیاز اولیه خانواده‌ها را از اولویت‌های کمیته امداد در دهه نخست تشکیل عنوان کرد و ادامه داد: توسعه مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد اشتغال، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برطرف کردن معضلات مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد در دهه دوم و سوم فعالیت‌هایش در سراسر کشور بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که بر دو محور پیشرفت و عدالت تعریف شده، اسناد بالادستی این نهاد نیز متناسب با برنامه‌های پنجم توسعه و برنامه‌های چشم‌انداز 20 ساله برنامه‌ریزی شده است.

موسی‌نژاد به تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان با اولویت حفظ کرامت آنها مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در استان است.

وی ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش میان مددجویان را ضروری دانست و گفت: سعی می‌کنیم در پروسه زمانی سه ساله که تقریباً تا پایان برنامه پنجساله در نظر داریم قدم‌های جدیدی در راستای رفع مشکلات محرومین و جامعه هدف کمیته امداد برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان رفع مشکل مسکن، اشتغال، ازدواج و معضلات تحصیلی مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در استان برشمرد و تلاش‌ها و حرکت‌های انجام شده طی چند سال اخیر در این راستا را قابل تقدیر دانست.

موسی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 51 هزار خانوار در روستاها و شهرهای مختلف استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، اضافه کرد: 25 هزار نفر از جامعه هدف این نهاد مقدس در سطح استان زنان سرپرست خانوار هستند و افراد سالخورده و از کارافتاده نیز جمعیت قابل توجهی از مددجویان زیرپوشش این نهاد را در کردستان به خود اختصاص می‌دهند.

این مسئول توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور رفع مشکلات نیازمندان را از دیگر اولویت‌های این نهاد در استان برشمرد و تصریح کرد: نقش جامعه روحانیون به ویژه امامان جمعه و جماعات در این راستا بسیار کلیدی است.

وی در پایان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان امیدواریم با مشارکت بیش از پیش مردم به ویژه افراد توانمند و خیر بتوانیم در بحث اطعام نیازمندان، اکرام ایتام و ... گام‌های خوبی را در استان برداریم.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول