اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم:

اعلام همکاری نامزدها نشان دهنده تکامل سیاسی و اخلاقی در عرصه انتخابات است

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم گفت: اعلام همکاری نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رئیس جمهور منتخب نشان دهنده تکامل سیاسی و اخلاقی در عرصه انتخابات است.

اعلام همکاری نامزدها نشان دهنده تکامل سیاسی و اخلاقی در عرصه انتخابات است

حجت‌الاسلام محمد حسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: نظام شکوهمند جمهوری اسلامی ایران طی این چند سال که از بهار انقلاب می‌گذرد، در انتخاب‌های متعدد نشان داده است که حافظ و پاسدار آرای مردم است.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که مجری انتخابات از دل این دولت‌ها بیرون آمده و بر انتخابات نظارت می‌کند در این میان گروهی برنده انتخابات می‌شوند که از نظر تفکر و روش سیاسی مخالف جریان سر کار هستند و این نیز علامت روشنی در صحت و سلامت انتخابات است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم ادامه داد: باید اصول و قواعد بازی سیاسی را رعایت کنیم یعنی وقتی ما در یک رقابت سیاسی قرار می‌گیریم در عرصه انتخابات کشور و جریان‌های مختلف سیاسی آرا و افکار خودشان و برنامه‌هایشان را در معرض انتخاب مردم می‌گذارند باید قواعد این بازی را هم رعایت کنند وقتی که مردم آنها را نخواستند و انتخاب نکردند به رأی و نظر مردم تمکین کنند و این نشانه عقل سیاسی آنها است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: هم در انتخابات سال 88 و چه در انتخابات گذشته و همچنین انتخابات اخیر ملاک و میزان قانون است اگر ما بخواهیم پا را فراتر از قانون بگذاریم، هرج‌ و مرج در کشور به وجود می‌آید بنابراین اگر ما قانون را پذیرفتیم باید به قانون تمکین کنیم و اگر اعتراضی هم هست باید در همین چارچوب انجام شود.

ذاکری افزود: در انتخابات سال جاری دیدیم همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند نامزدها با نجابت نتیجه را پذیرفتند، اگر در سال 88 آقایانی که اعمال غیر قانونی انجام می‌دادند و حیثیت نظام را دچار خدشه کردند و جشن ملی ما را در کام مردم تلخ کردند همان موقع روش قانون را رعایت می‌کردند، ما شاهد یک پیروزی بزرگ دیگری در این ملت ایران بودیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با کوته فکری این عناصر و ساده لوحی برخی از این‌ها سبب شدند که روزنه‌ها و شکاف‌هایی را ایجاد کنند که دشمن از این شکاف‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی قم بیان کرد: ما به نوبه خودمان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دوره یازدهم که با نجابت و قانون‌گرایی و نشان دادن روحیه اصولگرایی خودشان هم نسبت به رأی مردم تمکین کردند و هم با نامزد منتخب اعلام همکاری کردند تشکر می‌کنیم و این نشان از یک تکامل سیاسی و اخلاقی در عرصه انتخابات است.

ذاکری در مورد پایبندی مردم و نظام به نتیجه انتخابات اظهار داشت: مردم ما نشان دادند که تابع قانون‌ هستند و در رأس این قانون مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است و مردم نشان دادند که تابع ولایت فقیه هستند و در این عرصه هم مانند عرصه‌های دیگر گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

وی ادامه داد: قانون‌گرایی مردم که از پایبندی آنها به دین و اسلام نشات گرفته نشان داده است که مردم ما همیشه در بزنگاه‌های حضورشان و تصمیم و رأی‌ و اقدام‌شان در عرصه حضور داشتند؛ ما بهترین ملت را داریم و مسئولین ما و فعالین سیاسی و اجتماعی باید دستان این ملت عزیز و هوشیار را ببوسند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این ملت مظلوم در عین مظلومیت همیشه حاضر در صحنه‌ بوده و به مردم ما در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه انتخابات نمره 20 تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از خواص کشور ما دچار آفت‌های دنیوی و غرور و تکبر می‌شوند افزود: این لغزش‌ها سبب می‌شود که برخی از خواص نمره قبولی نگیرند و این آفت‌هایی است که معمولا در نظام‌های مختلف وجود دارد و در نظام ما هم این آفت‌ها مشاهده می‌شود که در انتخابات اخیر بحمدالله با توجه به بصیرت افزایی که ایجاد شد و تدابیر موثر و هوشمندانه‌ای که شخص مقام معظم رهبری داشتند شاهد این آفت‌ها نبودیم.

انتهای پیام/2258/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول