اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خون ریخته شیعیان گریبان وهابیون را می‌گیرد/ امانت‌داری نظام اسلامی در انتخابات امسال ثابت شد

امام جمعه قم گفت: دشمنان باید بدانند خون‌های به ناحق ریخته شده شیعیان گریبانشان را می‌گیرد و پیروان اهل بیت(ع) نیز هیچ گاه راه سیدالشهداء را رها نمی‌کنند.

خون ریخته شیعیان گریبان وهابیون را می‌گیرد/ امانت‌داری نظام اسلامی در انتخابات امسال ثابت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سه نوع از بندگان در مواجه با دین خدا اظهار کرد: مومنان، کافران و کسانی که میان این دو هستند سه گروه از انسان‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: کافران در این دنیا و هنگام جان دادن خواری و سختی زیاد را باید تحمل کنند و در روز قیامت نیز عذاب جسمانی و معنوی می‌بینند و از رحمت خداوند دور خواهند بود.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به فرخنده سالروز میلاد امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: مردم ایران در جشن‌های این روز سنگ تمام می‌گذارند و امیدواریم خداوند به برکت وجود آن حضرت ملت ما را همواره پیروز گرداند.

وی با تاکید بر توجه به بعد معرفتی انتظار صحیح گفت: ائمه اطهار(ع) خلفا و جانشینان خداوند بر روی زمین هستند و هر کسی امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است؛ دومین ویژگی انتظار صحیح بعد رفتاری است و برای اینکه انسان مطمئن شود که آنچه انجام می‌دهد مورد رضایت امام عصر(عج) است باید بر اساس دستورات مراجع تقلید رفتار کند؛ بعد عاطفی سومین ویژگی انتظار است و مردم ایران این ویژگی را بسیار تقویت کرده‌اند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در سال 1361 عنوان داشت: در 11 تیرماه همان سال نیز شهید صدوقی در محراب نماز به شهادت رسید و در 12 تیرماه 1365 نیز نیروی دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد و صدها تن را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: مجموعه این حوادث حقانیت نظام جمهوری اسلامی و خباثت استکبار جهانی به ویژه آمریکا را آشکارتر کرد؛ همین دشمنی دیرینه غرب با ایران موجب شده است شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان شعار اصلی ملت ایران باشد.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رئیس و مدیران دستگاه قضایی کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان سلامتی و کارآمدی قوه قضائیه را دو هدف راهبردی این دستگاه دانستند و تصریح کردند که در همه برنامه‌ها باید این دو هدف را مورد توجه قرار داد؛ ما نیز از آیت‌الله آملی لاریجانی تشکر می‌کنیم و امیدواریم دستگاه قضایی در حد شأن جمهوری اسلامی ارتقا یابد.

وی در ادامه به خلق حماسه سیاسی توسط مردم ایران در 24 خردادماه و عینیت بخشی به نخستین خواسته رهبری در سال جاری اشاره و ابراز کرد: این حماسه بزرگ در واقع پایان فتنه 88 بود و روسیاهی برای فتنه‌گران ماند؛ کسانی که آن سال تفاوت 10 میلیونی آرا را نپذیرفتند امروز مشاهده کردند که نظام اسلامی نسبت به رأی مردم که حق‌الناس محسوب می‌شود بسیار امانت‌دار است و حتی حاضر نیست به خاطر هفت دهم درصد آراء از اصول خود عدول کند به طوری که حتی بسیاری از آنها خود اعتراف کردند که ادعای تقلب در سال 88 دروغی بیش نبوده است.

سعیدی ادامه داد: مردم ایران حماسه سیاسی را خلق کردند و اداره کشور را به شخصیتی روحانی سپردند؛ با توجه به سوابق حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی انتظار داریم که مشکلات کشور در دولت آینده به سمت حل شدن پیش برود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبری درباره پرونده هسته‌ای ایران اشاره و اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند ایران اسلامی مستقل را تحمل کنند؛ ما با صراحت اعلام می‌کنیم فناوری هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و با حفظ این حق، دست همکاری ما به روی دیگران گشوده است ولی اگر استکبار جهانی به دنبال تسلیم شدن مردم ما هستند بدانند که همین دست‌های گشوده به سیلی محکمی به صورت و مشت محکمی بر فرق زورگویان تبدیل خواهد شد.

وی یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: این سازمان 50 مسئولیت تبلیغی را بر عهده دارد و امروز با استفاده از روش‌های جدید به تبلیغ دین می‌پردازد.

سعیدی با بیان اینکه نیمه شعبان به نام سرباز گمنام امام زمان(عج) نامیده شده است گفت: کارکنان وزارت اطلاعات در گمنامی و اخلاص به دفاع از انقلاب و اسلام می‌پردازند و برگزاری آرام انتخابات یکی از دستاوردهای آنان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به شهادت شیخ حسن شحاته و یاران او در مصر بیان داشت: پلیس مصر هیچ واکنشی علیه این جنایت فجیع نشان نداد و همین امور موجب خشم شیعیان سراسر جهان شده است.

وی ادامه داد: شیعیان و اهل سنت در طول تاریخ همواره در کنار هم زندگی کرده‌اند اما امروز با تحریک صهیونیست‌ها و انگلستان و از طریق عالم‌نماهای وهابی از شیعیان انتقام گرفته می‌شود اما دشمنان باید بدانند خون‌های به ناحق ریخته شده گریبانشان را می‌گیرد و پیروان اهل بیت(ع) نیز هیچ گاه راه سیدالشهدا را رها نمی‌کنند.

سعیدی خطاب به عالم‌نماهای وهابی تصریح کرد: بدانید که این فتواهای قتل بدون منطق شما بی‌پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/78004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول