اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان آستارا خبر داد

کشف 210 کیلو مواد مخدر در آستارا / 5 هزار لیتر مشروبات الکلی کشف شد

دادستان آستارا از کشف 210 کیلوگرم انواع مواد مخدر و پنج هزار و 300 لیتر مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد.

کشف 210 کیلو مواد مخدر در آستارا / 5 هزار لیتر مشروبات الکلی کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام محبوب علیزاده ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و قدردانی از خادمان این حوزه، اظهار کرد: فلسفه وجودی بعثت تمام انبیای الهی اقامه قسط  و عدل بوده و در قرآن کریم نیز بر این اصل همواره تأکید شده است.

وی با بیان اینکه قانون، مجری عادل و قاضی دادگر و عادل از شرایط تحقق قسط و عدالت در جامعه هستند، افزود: فرهنگ جامعه باید به گونه‌ای باشد که تمام آحاد مردم خواهان عدل باشند و برای برقراری آن قیام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق چارت سازمانی دادگستری آستارا باید دارای 20 قاضی باشد، تصریح کرد: اکنون 10 قاضی در این دادگستری مشغول انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: عملاً یک قاضی کار دو نفر را در طول سال انجام می‌دهد که این امر نشان دهنده کار بزرگ و طاقت فرسای قضات شهرستان مرزی آستارا است.

علیزاده با اشاره به عملکرد دادگستری آستارا از اول تیر ماه سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 210 کیلوگرم انواع مواد مخدر و پنج هزار و 300 لیتر مشروبات الکلی خارجی و دست‌ساز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، ماموران گمرک، ماموران امنیتی و بسیج این شهرستان کشف و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت بالغ بر 4 هزار قوطی و بطری مشروبات الکلی خارجی کشف و مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: از تمام ضابطان قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی که در راستای مبارزه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی تلاش شبانه‌روزی دارند، قدردانی می‌شود.

دادستان آستارا مجموع پرونده‌های وارده به دادگستری این شهرستان در یک سال اخیر را 6 هزار و 832 فقره عنوان کرد.

وی اذعان کرد: در مجموع در این مدت 14 هزار فقره پرونده به چرخه رسیدگی در دادگستری آستارا وارد شده که عوامل قضایی این شهرستان تلاش می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را رسیدگی کنند.

علیزاده، با اشاره به وضعیت نگران‌کننده طلاق در آستارا در طول یک‌سال اخیر، یادآور شد: وجود 506 طلاق در یک سال گذشته با توجه به جمعیت این شهرستان، زنگ خطری برای خانواده‌هاست که امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه دادگستری آستارا به امکانات رفاهی مجهز شده است، متذکر شد: تجهیز سالن دادگستری به وسایل گرمایشی و سرمایشی و دیگر امکانات رفاهی برای تعدیل روحیه ارباب رجوع‌ها انجام شده است.

این مسئول برخورد قاطع با اراذل و اوباش را از برنامه‌های مهم و اجرایی دادگستری آستارا ذکر کرد و گفت: در شهری که شهدای گلگون کفن آرمیده‌اند و مردم متدین و ولایتمدار زندگی می‌کنند اجازه نمی‌دهیم که این عده اندک با امنیت مردم بازی کنند و در این راه مبارزه با کسی شوخی نداریم.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون کوچک‌ترین مشکل امنیتی را از دیگر اقدام‌های دادگستری آستارا برشمرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: مبارزه با سد معبر با همکاری شهرداری، نظارت بر واحدهای استیجاری برای ارائه خدمات به مسافران از دیگر اقدام‌های مهم دادگستری این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود معادن متعدد برداشت و شن و ماسه در آستارا، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان مربوطه در ارائه بررسی‌های لازم و کارشناسی شده قبل از صدور مجوز برداشت تأکید کرد.

این مسئول یادآور شد: در حوزه برداشت شن و ماسه افرادی که وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت بودند آمدند و مجوز معدن گرفتند که در این راستا جلوی مجوز یکی از این افراد گرفته شد.

انتهای پیام/2300/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول