اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

لزوم نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه

مدیر عامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: با توجه به میزان هدر روی آب در استان نقش رسانه‌ها مهم و موثر است.

لزوم نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه

سجاد رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک هفته صرفه‌جویی، هدر روی آب در ایران را به نسبت جهانی بیشتر عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و میزان مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد هدر روی در این استان به میزان کشوری بیشتر است.

مدیر عامل شرکت آبفار کهگیلویه و بویراحمد هدر روی در مصرف آب را معضلی بزرگ برای استان خواند و عنوان کرد: با توجه به توپوگرافی استان و پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی استفاده صحیح از آب صورت نگرفته از این رو هدر روی آب به نسبت کشوری بیشتر گزارش شده است.

رستگار مصرف بهینه آب را نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه دانست و ادامه داد: با مصرف صحیح آب می‌توان از استفاده بی‌رویه این نعمت خدادادی جلوگیری کرد.

هدر روی 50 درصدی آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول امور آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد انشعاب غیرمجاز را از عوامل هدر روی آب در این استان بیان کرد و ابراز داشت: با مشارکت، همراهی و همکاری مردم می‌توان جلوی هر گونه انشعاب غیر مجاز را گرفت و استفاده صحیح و قانونی از مصرف آب را در جامعه نهادینه کرد.

وی، میزان هدر روی آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را 50 و در شهرهای استان را 30 درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که روستائیان از شهرنشینان در هدر روی آب پیشی گرفتند از این رو با همکاری دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی باید جلوی انشعابات غیر مجاز گرفته شود تا از میزان هدر روی آب کاسته شود.

930 روستای کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش آبفای استان

رستگار به تعداد روستاهای زیرپوشش خدمات شرکت آبفای اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد هزار و 676 روستا وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 487 روستای دارای آب داریم و 969 روستا زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که از این تعداد 930 روستا زیرپوشش آبفای روستایی هستند.

این مسئول همکاری سیمای استانی دنا در هفته صرفه‌جویی را مناسب و خوب عنوان کرد و متذکر شد: در این هفته با همکاری صدا و سیمای استانی برنامه‌های متناسب با هفته صرفه‌جویی در قالب خبر و زیرنویس و نصب تیزر در میادین شهرها اعلام شده که امیدواریم مردم جامعه آموزه‌های لازم در مصرف بهینه را فرا گرفته و استفاده صحیح داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد، نقش دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی در مصرف بهینه را مهم خواند و اذعان داشت: رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند از این رو می‌توانند نحوه صحیح مصرف آب و عدم استفاده از انشعاب غیر مجاز را در سطح جامعه نهادینه کنند تا از میزان هدر روی در کشور و استان کاسته شود.

انتهای پیام/82011/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول