اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان:

تصفیه‌خانه آب گیلان نیاز 8 شهرستان را تأمین می‌کند

مدیر تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان گفت: تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان نیاز آب بهداشتی و شرب هشت شهرستان این استان را تأمین می‌کند.

تصفیه‌خانه آب گیلان نیاز 8 شهرستان را تأمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرزین فرخی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، اظهار کرد: یکم تا هفتم تیر هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده و امروز مصادف با ششم تیر ماه به نام آب، اقتصاد و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به مشخصات جغرافیایی تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، افزود: تصفیه‌خانه در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت واقع شده و آب مصرفی حدود یک میلیون نفر از ساکنان گیلان از این تصفیه‌خانه تأمین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه منبع اصلی تأمین آب تصفیه‌خانه بزرگ گیلان رودخانه سپیدرود است، متذکر شد: رودخانه‌های سپیدرود و شهر بیجار منابع تأمین آب تصفیه‌خانه بزرگ گیلان هستند ضمن اینکه به دلیل موقتی بودن رودخانه شهر بیجار از رودخانه سپیدرود در تمام فصول سال استفاده می‌شود.

به گفته وی، آب مورد نیاز ساکنان شهرهای رشت، خمام، انزلی، لاهیجان، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و بندر کیاشهر از این تصفیه‌خانه تأمین می‌شود.

*تکمیل دو فاز تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت این استان را زیرپوشش می‌گیرد 

رئیس اداره بهره‌برداری تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: اکنون منبع اصلی آب تصفیه‌خانه رودخانه سفیدرود است و با احداث سد شهر بیجار منبع آب تغییر کرده و پس از آن منبع اصلی تأمین آب رودخانه شهر بیجار می‌شود.

مهران یعقوبی، با اشاره به فاکتورهای موجود در آب اذعان کرد: فاکتورهای موجود در آب به سه بخش فیزیکی، شیمیایی و میکروبی و بیولوژی تقسیم می‌شود و هدف از تصفیه آب متعادل‌سازی فاکتورهای موجود در آن است.

وی آشغال‌گیری، پمپاژ آب خام، تصفیه اولیه، انعقاد لخته‌های نهایی و... را از جمله مراحل تصفیه آب دانست و متذکر شد: گندزدایی یا به اصطلاح ضدعفونی یکی دیگر از مراحل تصفیه آب است که با استفاده از اشعه uv و گاز کلر و ... انجام می‌شود.

یعقوبی با تصریح بر اینکه اکنون ظرفیت تولید آب صاف تصفیه شده در هر ثانیه 3 هزار لیتر است، اذعان کرد: تولید آب صاف تصفیه شده در هر ثانیه 3 هزار لیتر است که به‌ زودی و با اجرای فاز دوم عملیات در هر ثانیه 6 هزار لیتر آب صاف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای هر دو فاز تصفیه‌خانه مذکور جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار نفر زیرپوشش آب صاف تصفیه‌خانه بزرگ گیلان قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهره‌برداری تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، درباره شکایت تعداد اندکی از مشترکان در زمینه وجود سنگریزه در آب شهر، متذکر شد: در برخی از مواقع و به دلیل اختلاف فشار روی شبکه برخی از رسوبات از مسیر وارد لوله می‌شود و به همین دلیل شاهد وجود  سنگریزه در آب شهر هستیم که هیچ مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد از آب‌های مصرفی گیلان توسط تصفیه‌خانه‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2300/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول