اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

ساخت 40 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب/ انجام 30 هزار آزمون بر روی آب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ساخت 40 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و از انجام بیش از 30 هزار آزمون فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی بر روی منابع و نقاط برداشت آب قم خبر داد.

ساخت 40 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب/ انجام 30 هزار آزمون بر روی آب قم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی بینا امروز در ششمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، به گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و توسعه و اصلاح بالغ بر 100 کیلومتر خطوط انتقال، اصلی و فرعی شبکه‌های آبرسانی را از جمله اقدامات آبفا در سال گذشته برشمرد.

وی همچنین از ساخت 40 هزار مترمکعب مخزن ذخیره برای آبرسانی به واحدهای مسکن مهر پردیسان خبر داد و اظهار داشت: ساخت این مخازن 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ظرف هفته آینده آبگیری و وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه از آغاز ساخت آزمایشگاه مرکزی آب قم خبر داد و گفت: این پروژه نیز در حال حاضر از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

* تامین بیش از 101 میلیون متر مکعب آب

وی با اشاره به تامین بیش از 101 میلیون متر مکعب آب برای شهرهای استان در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 48 درصد از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است.

توکلی بینا به واگذاری بیش از 15 هزار فقره انشعاب جدید آب و تعویض بیش از 15 هزار فقره کنتور مشترکین اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 6 حلقه چاه جدید نیز حفر کردیم که این تعداد سه برابر برنامه‌ها بود که در بودجه تعهد داشتیم.

وی آب رسانی به منطقه خوشه کفش و چوب‌بری‌ها در قم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در این منطقه صنعتی که در حاشیه شهر قم قرار دارد هیچ‌گونه شبکه آبی احداث نشده بود که با حمایت استانداری قم توانستیم 17 کیلومتر شبکه آبرسانی احداث و آب را به این منطقه برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از قرارگرفتن تمام شهرهای استان قم زیر نظر شرکت آب و فاضلاب شهری استان خبر داد و گفت: از زمانی که این شهرها تحویل آبفای شهری شده، اقدامات بسیار خوبی در راستای تامین کیفی و کمی آب در آنها انجام شده است.

* اخذ نشان عملکرد جهانی شایسته توسط آبفای قم

وی اخذ نشان عملکرد جهانی شایسته از برنامه اسکان بشر ملل متحد در سال 91 را از جمله موفقیت‌های آبفای قم برشمرد و گفت: کسب این عنوان افتخاری برای صنعت آب کشور به شمار می‌رود.

توکلی بینا طراحی و احداث تصفیه خانه شماره سه و بازسازی و مهندسی مجدد تصفیه‌خانه‌های یک و دو قم را از دیگر اقدامات برجسته آبفای قم برشمرد.

وی با قدردانی ویژه از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه شرکت‌های آب منطقه‌ای قم و تهران و مسئولان استان در اجرای پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم گفت: با اقدامات گسترده‌ای که در تصفیه خانه آب صورت گرفت، ظرفیت تصفیه را به 4 هزار لیتر رساندیم و آماده دریافت کامل آب سرشاخه‌های دز و تصفیه و انتقال آن هستیم.

وی همچنین از کسب گواهینامه بین المللی ohsas و دریافت گواهی نامه آزمایشگاه معتمد استان توسط آزمایشگاه آب و فاضلاب قم خبر داد و اظهار داشت: آزمایشگاه آب و فاضلاب قم با تجهیز به دستگاه‌های CPR و GCبه عنوان دومین آزمایشگاه مجهز صنعت آب و فاضلاب کشور به شمار می‌رود.

* 30 هزار آزمون بر روی آب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از انجام بیش از 30 هزار آزمون فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی بر روی منابع و نقاط برداشت آب در شبکه به منظور حصول اطمینان از سلامت آب خبر داد و گفت: با اقداماتی که صورت گرفته کیفیت بهداشتی آب قم افزون بر 99 درصد رسیده که این مهم از موفقیت‌های ما محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای50 کیلومتر خطوط انتقال، اصلی و فرعی فاضلاب، پیشرفت فیزیکی 40 درصدی مدول دوم طرح جامع فاضلاب قم و پیشرفت فیزیکی 65 درصد خط انتقال فاضلاب و اتمام کامل خط انتقال فاضلاب بهره مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی خبر داد.

توکلی بینا با اشاره به نیمه کار ماندن شبکه فرعی جمع آوری فاضلاب منطقه دو شهری به علت مشکلات پیمانکار گفت: پیمانکار قبلی خلع ید شد و با توجه به اینکه این پروژه از تسهیلات بانک توسعه اسلامی است پس از انجام مناقصه بین المللی پیمانکار جدید انتخاب و قرارداد منعقد شده است و انشاالله تا دو هفته آینده کار اجرایی مجددا در این منطقه آغاز خواهد شد.

وی با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم قم در مجلس و همچنین همکاری شهرداری قم به ویژه شهرداران مناطق دو ، سه و 6 شهری گفت: با همدلی و همکاری مردم این منطقه، این پروژه را اجرایی خواهیم کرد و با سرعت بیشتری به پیش خواهیم برد.

* پرداخت 82 درصد قبوض آب در قم به صورت الکترونیکی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 8 میلیون یورو و  25 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی پول جذب کردیم، اظهار داشت:  اجرای کامل 5 هزار و 500 متر خط انتقال و 12 کیلومتر خط اصلی از جمله محل‌های هزینه کرد این تسهیلات به شمار می‌رود.

وی همچنین شاخص پرداخت الکترونیکی قبوض آب را در قم 82 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به درگاه‌های الکترونیکی و تشویق مردم، توانستیم از 17 درصد پرداخت الکترونیکی قبوض در سال 88 به 82 درصد در سال 91 برسیم.

توکلی بینا از واگذاری ارائه تمام خدمات شرکت آب و فاضلاب به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: این اتفاق نیز از موفقیت‌های آبفای قم در سطح استان و صنعت آب و فاضلاب بوده است.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول