اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی:

اثرگذاری و تعمیق باورهای دینی هدف اصلی برنامه‌های فرهنگی باشد

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی گفت: اثرگذاری و تعمیق باورهای دینی هدف اصلی برنامه‌های فرهنگی باشد.

اثرگذاری و تعمیق باورهای دینی هدف اصلی برنامه‌های فرهنگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی مجریان ششمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید اظهار داشت: آگاهی و بینش از جمله مفاهیم اصولی است که موجب شکل‌گیری و ایجاد معرفت صحیح دینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معرفت شناختی باید به دو مبحث مهم شامل علل و آفت‌هایی که می‌تواند منجر به آسیب رساندن به معرفت صحیح شود و همچنین بسترها و زمینه‌های معرفت آفرینی، توجه و اهتمام ویژه داشت.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی افزود: چنانچه انسان رعایت حقوق و تقوای الهی را بر اساس آگاهی سرلوحه اعمال خود قرار دهد، موجبات تحقق معرفت را ایجاد کرده است؛ چراکه آگاهی و بینش مفاهیمی هستند که زمینه‌های معرفت صحیح را فراهم می‌کنند.

حسینی بهترین شیوه تبلیغ دین را توسل و بهره‌گیری از راهبردها و روش‌های صاحبان دین عنوان کرد و گفت: برای برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم دینی و مذهبی با ابعادی وسیع در راستای رسیدن به هدف کلی که همان معرفت‌افزایی است، باید مسیر را منطبق بر اصول قرآنی و برگرفته از تعالیم اهل بیت(ع) تعیین کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان‌قدس رضوی در ارتباط با هدف اصلی از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مذهبی، معنوی و فرهنگی گفت: عمیق بودن، اثربخشی، فراگیری، مردمی بودن و برخورداری از اثرات تربیتی و فرهنگی برگرفته از مفاهیم ناب اسلامی از جمله اهم اهداف برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای می‌تواند معرفت افزا باشد که زمینه تحقق تقوای الهی را در بین مخاطبان خود تامین کند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که تأمین باورهای دینی مخاطبان را در کنار ممانعت از غفلت، تعصب، کج روی و هوا و هوس در نظر بگیرد را می توان برنامه‌ای معرفت افزا نامید.

حسینی آستان مقدس حضرت رضا(ع) را پرچم‌دار مکتب بلند و نورانی خاندان عصمت و طهارت عنوان کرد و گفت: آستان قدس رضوی همواره تلاش دارد تا بر پایه تعالیم اهل بیت(ع) و آموزه‌های اسلامی، در جریان مهندسی و طراحی اصل معرفت افزایی به عنوان یک راهبرد اصولی بر مبنای منابع اصیل دینی و اسلامی گام بردارد.

وی با اشاره به جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید به عنوان یکی از جشن‌ها و برنامه‌های تبلیغی و ترویجی آستان‌قدس رضوی، افزود: به برکت نظام اسلامی و تدابیر رهبر معظم انقلاب و همچنین هدایت‌های تولیت عظمی، امروزه آستان قدس رضوی به عنوان یک کانون تأثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی نه تنها در سطح کشور بلکه در جهان اسلام مطرح است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با تاکید بر برگزاری سالانه 42 هزار برنامه فرهنگی تبلیغی در حرم مطهر رضوی، ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص تبلیغی و ترویجی چند سال اخیر در مجموعه آستان قدس رضوی برنامه و جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید در داخل و خارج از کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جشن‌های میلاد امام رضا(ع) برگرفته از نگاه آستان قدس رضوی، گفت: باید در ارتباط با بحث محتوا که اصل راهبردی و درون مایه همه برنامه‌ها است، به جایگاهی برسیم که به لحاظ محتوایی توانمندی جریان‌سازی در کشور و جهان اسلام را داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: با تشکیل اتاق‌های فکر، تولید و مدیریت پیام‌های فرهنگی می‌توانیم از این جشن‌ها به عنوان یک برنامه در راستای نشر فرهنگ رضوی و جریان سازی دینی بهره ببریم.

وی اظهار داشت: باید با نگاهی جامع منطبق بر سیاست‌های نظام و آستان قدس رضوی و همچنین بهره‌گیری از نخبگان، صاحب نظران و پشتوانه علمی کشور در راستای برگزاری چنین برنامه‌هایی اقدام کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اظهار امیدواری از برگزاری با شکوه، پر نشاط و اثربخش جشن‌های زیر سایه خورشید در امسال گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، اهداف اصولی جشن‌های معنوی زیر سایه خورشید در امسال نیز همچون پنج دوره گذشته تا حد ممکن، محقق شود.

وی یادآور شد: ششمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در امسال همزمان ایام سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت در بسیاری از شهرها و استان های کشور و همچنین در تعدادی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول