اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار وزیر امور خارجه لبنان با معاون امور عمرانی استاندار اصفهان مطرح شد

اعلام آمادگی اصفهان برای برگزاری برنامه هفته فرهنگی لبنان

در دیدار وزیر امور خارجه لبنان با معاون امور عمرانی استاندار اصفهان پیشنهاد روابط خواهرخواندگی اصفهان با دیگر شهرهای لبنان و نیز اعلام آمادگی اصفهان برای برگزاری برنامه هفته فرهنگی لبنان مطرح شد.

اعلام آمادگی اصفهان برای برگزاری برنامه هفته فرهنگی لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با عدنان منصور وزیر امور خارجه کشور لبنان با اشاره به جایگاه و نقش استان اصفهان در کشور، اظهار کرد: ابعاد بین‌المللی کلان‌شهر اصفهان با پشتوانه غنی، تاریخی و فرهنگی و تمدنی اسلامی آن به واسطه عضویت سازمان بین‌المللی و داشتن ارتباط خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان و برگزاری هفته‌های فرهنگی و حضور هیئات مختلف از کشورهای دنیا در اصفهان سبب شده است که اصفهان جایگاه بی‌بدیلی در سطح کشور داشته باشد.

وی با اشاره به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و بعلبک لبنان خواستار گسترش روابط فیمابین و مراودات بیشتر این دو شهر شد.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در تیرماه سال 91 در کشور لبنان با محوریت اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان آمادگی برگزاری هفته فرهنگی لبنان در ایران و در این شهر را دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های اصفهان و فرصت‌های موجود در راستای تعمیق و ارتقای روابط فی‌مابین خواستار یک جهش اساسی در تقویت این روابط شد.

جمالی‌نژاد با اشاره به موضوع دیپلماسی گردشگری و دیپلماسی شهر اصفهان به عنوان رویکرد پیش رو ابراز امیدواری کرد: روابط فیمابین ایران و لبنان به عنوان دو کشور دوست و دارای منافع مشترک بسیار ارتقا یابد.

در پایان عدنان منصور وزیر امور خارجه کشور لبنان ضمن تشکر از سطح مطلوب روابط اصفهان با خواهرخوانده خود بعلبک، اعلام آمادگی کشور خود را برای ایجاد روابط خواهرخواندگی اصفهان با دیگر شهرهای لبنان را اعلام کرد.

انتهای پیام/63012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول