اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

81 درصد زندانیان گیلان وابسته به جرایم مواد مخدر هستند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان 51 درصد زندانیان استان را به دلیل مواد مخدر دانست و گفت: 81 درصد زندانیان گیلان وابسته به جرایم مواد مخدر هستند.

81 درصد زندانیان گیلان وابسته به جرایم مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم امحای 500 کیلوگرم مواد مخدر در این شهر اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر در منطقه از افتخارهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی به آمار نظرسنجی از مردم درباره مواد مخدر اشاره کرد و افزود: 65 درصد جامعه هدف نگرانی خود را از مواد مخدر اعلام کردند.

فلاح کریمی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، فقر و ... را ناشی از مواد مخدر دانست و تصریح کرد: 51 درصد زندانیان گیلان به دلیل مواد مخدر هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه 81 درصد زندانیان به دلیل جرایم وابسته به مواد مخدر در زندان هستند، خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر یک مسئولیت همگانی است.

وی خواستار همکاری مردم با پلیس برای ایجاد امنیت در جامعه شد و بیان کرد: میزان آلودگی اعتیاد در بعضی از محله‌های رشت در حال کاهش است.

*برگزاری 50 کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گیلان

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به توسعه روزافزون تکنولوژی در جامعه گفت: تکنولوژی امکانات رفاهی برای جامعه به ارمغان آورده اما مشکلاتی را در بر داشته است.

زهرا رشیدی‌نژاد بر آگاهی والدین از مضرات مواد مخدر تاکید کرد و افزود: آموزش‌های پیشگیرانه باید از دوران کودکی انجام شود و این امر در کاهش بلای خانمان‌سوز اعتیاد تاثیرگذار است.

وی از ایجاد 11 مرکز پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد در شهرهای گیلان خبر داد و یادآور شد: مراکز مذکور در شهرهای لنگرود، لاهیجان، صومعه‌سرا، رشت و ... ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی گیلان مبارزه با اعتیاد را در راستای مقابله با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: همیاران سلامت با وجود تفاوت‌های تحصیلی، فرهنگی و قومی در مناطق مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مسئولان همکاری می‌کند.

به گزارش فارس، نیم تن انواع مواد مخدر به همراه وسایل استفاده از آن با حضور مسئولان استانی و مردم در رشت امحا شد.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول