اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 500 درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال‌های اخیر تقاضای سرمایه‌گذاری در این استان از رشد 500 درصدی برخوردار شده است.

رشد 500 درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی ظهر امروز در دیدار صنعتگران این استان با امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد از فعالیت‌های اقتصادی کشور مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و این موضوع نشان دهنده اهمیت و گستردگی این بخش است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات معیشتی مردم، افزود: باوجود مسائل و مشکلات اقتصادی که در ماه‌های اخیر به وجود آمد اما ما تمام تلاش خود را برای بهبود رفاه و معیشت مردم در استان به کار گرفتیم.

کرمی از توزیع 17 هزار تن برنج طی 100 روز در استان خبر داد و گفت: تلاش ما بر این بود که با توزیع برنج با قیمت مناسب بخشی از دغدغه‌های مردم در این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت از بخش تولید تاکید کرد و افزود: باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی به جایی برسیم که مایحتاج ضروری را در داخل کشور تهیه و از این طریق تحریم‌های غرب را بی‎اثر کنیم.

کرمی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن استان طی سال‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار شده است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم شاهد رشد چشمگیری در بخش صنعت، معدن و تجارت استان بودیم و آمار و ارقام موجود به خوبی گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: در حالی که در سال 84 تنها 77 معدن در استان فعال بود ولی در حال حاضر 116 معدن دیگر به این تعداد افزوده شده است.

کرمی، تعداد واحدهای صادرکننده استان را 41 وارد برشمرد و گفت: این در حالی است که در سال 84 تنها 11 واحد صادرکننده در استان فعال بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 500 درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: همچنین در این مدت هشت ساله شاهد تحقق 62درصدی اشتغال در این بخش بودیم.

کرمی افزود: بر این اساس در حال حاضر 55 هزار نفر به طور مستقیم در بخش‌های تولیدی و تجارت استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/68004/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول