اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

نگاه امنیتی محدود کننده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

شهردار تبریز گفت: حاکمیت نگاه و تفکر امنیتی به موضوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه‌ساز ایجاد محدودیت‌های اجرایی بر سر راه این فرصت توسعه شهری است.

نگاه امنیتی محدود کننده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در نشست مدیران سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهار کرد: فقدان درآمدهای پایدار مهم‌ترین چالش مدیریت شهری در کشور به شمار می‌رود و متأسفانه در کنار این چالش اساسی، به دلیل عدم حمایت‌های عملی دولت و دیگر نهادهای بالادستی از شهرداری‌ها در اداره شهرها و نیز نامشخص بودن متولی اصلی این مجموعه بزرگ خدماتی و اجرایی، مدیران شهری برای اداره بهتر شهر و نیز تسریع در تحقق اهداف توسعه، ناگزیر از رجوع به مردم و جلب مشارکت‌ها و حمایت‌های آنان می‌شوند.

نوین همچنین با تأکید بر این که سرمایه گذاری بخش خصوصی و تلاش برای جذب این سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی از اولویت‌های اصلی شهرداری برای پیشبرد اهداف توسعه زیربنایی و پایدار تبریز بوده است افزود: با وجود مشکلات متعدد مالی و اعتباری موجود بر سر راه فعالیت‌های شهرداری و نیز کاهش درآمدها از یک سو و نیاز شهر به توسعه و عمران و آبادانی از سوی دیگر، تنها راه باقی مانده برای تحقق اهداف توسعه شهری استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش است و مدیریت شهری تبریز طی سال‌های اخیر در این مسیر گام برداشته است.

شهردار تبریز تلاش برای رفع و حذف برخی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری را ضرورت انکارناپذیر تحقق اهداف سرمایه گذاری برشمرد و از همه مسئولان شهری و کشوری خواست نسبت به این امر اقدام جدی کنند.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های فراروی مدیریت شهری در بخش توسعه زیربنایی شهرها خاطرنشان کرد: فقدان درآمدهای پایدار، عدم حمایت‌های عملی و ملموس از شهرداری‌ها، تنوع و تعدد وظایف و مسئولیت‌ها، بالا رفتن سطح مطالبات و توقعات مردم از شهرداری‌ها و محدودیت منابع مالی و اعتباری از جمله چالش ها و موانع موجود بر سر راه ارایه خدمات حداکثری به شهرها و شهروندان از سوی شهرداری هاست و در این میان به نظر می رسد تنها راه باقی مانده برای مدیران شهری به منظور ارایه خدمات حداکثری به مردم، جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی باشد.

وی در عین حال لازمه این امر را تغییر نگاه مدیران بالادستی و نیز پرهیز آنان از نگاه امنیتی و پلیسی به فضای سرمایه گذاری دانست و تأکید کرد: ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی از یک سو و نیز ترسیم چشم انداز 20 ساله نظام از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه در این بخش پیش روی مسئولان و متولیان امر قرار دارد و لازم است همه دستگاه‌ها و مدیران با تعامل و هم افزایی متقابل، زمینه را برای پیشبرد اهداف توسعه شهرها و به تبع آن کشور برای رسیدن به افق ایران 1404 به عنوان کشور برتر منطقه فراهم آورند.

شهردار تبریز تنها راه برون رفت شهرداری‌ها از مشکلات موجود را توجه به امر سرمایه گذاری و جذب حداکثری درآمدهای مورد نیاز از طریق این بخش اعلام کرد.

انتهای پیام/60002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول