اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه رسیدن ماه مبارک رمضان

برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیر نداریم

رئیس اتحادیه لبنیات سازان و لبنیات فروشان اصفهان در ارتباط با قیمت شیر گفت: قیمت شیر در حال حاضر یک هزار تومان است و از ماه گذشته تاکنون افزایش نداشته است.

برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیر نداریم

محمد شفیع زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: میزان تولید شیر در سطح اصفهان در حدود 400 تن است که کارخانه پگاه روزانه حدود 200 تن شیر مورد نیاز استان را تامین می‌کند که نسبت به سال گذشته 5 تا 6 تن افزایش داشته است و به قدری زیاد است که مازاد آن را می‌خشکانند و یا به کارخانه پنیر و میزان 50 تن از آن را به دامداران تهران، آمل و خوزستان می‌دهند.

وی در ارتباط با افزایش تولید شیر تصریح کرد: تولید شیر در استان بسیار خوب است و به علت آذوقه‌ای که دولت در اختیار دامداری‌ها قرار می‌دهد و میزان کشتار دام‌ها کم شده است.

*کیفیت شیر تا مرداد ماه به حالت قبلی باز می‌گردد

رئیس اتحادیه لبنیات سازان و لبنیات فروشان اصفهان اظهار کرد: کیفیت شیر تفاوتی با قبل نکرده است و این تفاوت‌های جزیی و فصلی است و دو ماه در سال به علت تغییر در آذوغه کیفیت شیر متفاوت می‌شود که از مرداد ماه دوباره به حال قبلی خود باز می‌گردد.

وی در ارتباط با عواملی که سبب افزایش کیفیت شیر می‌شود، گفت: تمام تولیدکنندگان در سطح شهر بنا بر گفته وزارت بهداشت موظف هستند شیر خود را از ایستگاه‌های شیر که زیر نظر بهداشت و کارشناس هست همراه با فاکتور خریداری کنند و بهبود کیفیت دامداری‌ها و مجهز شدن به دستگاه‌های شیردوش و سردخانه موجب شده تا تولید شیر در سطح استان در حد مطلوب است و میکروب آن بسیار کم شده است.

رئیس اتحادیه لبنیات سازان و لبنیات فروشان اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید شیر در سطح استان شیر موجود در بازار نیز زیاد می‌شود و این موجب می‌شود تا افزایش قیمت نداشته باشد و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

انتهای پیام/63015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول