اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل رشت:

افزایش قیمت خودرو قدرت خرید را کاهش داده است

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل شهر رشت گفت: افزایش قیمت خودرو قدرت خرید را کاهش داده و موجب افت 60 درصد کار صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل شده است.

افزایش قیمت خودرو قدرت خرید را کاهش داده است

داود ناطق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره تأثیر افزایش قیمت خودرو در قدرت خرید مردم، اظهار کرد: تورم و گرانی خودروهای داخلی و خارجی تأثیر مهمی در خرید و فروش خودرو دارد و موجب افت 60 درصدی کار صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل شده است.

وی افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته قیمت خودرو 100 درصد افزایش داشته و این امر قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل شهر رشت با اشاره به اعطای وام بانکی به اعضای این صنف، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اعضای این صنف از دریافت وام بانکی محروم بودند اما اخیراً طی توافقنامه مدیران بانک ملت و هیئت رئیسه اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل، نمایشگاه‌دارانی که دارای پروانه کسب دائم بوده و مورد تأیید اتحادیه باشند و سابقه چک برگشتی نداشته باشند از طرف اتحادیه به بانک مربوطه معرفی شده و از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان اخذ پروانه کسب در این صنف باید گواهی نامه حقوقی در امر خرید و فروش خودرو را دریافت کنند، تصریح کرد: افرادی که متقاضی اخذ پروانه کسب از این اتحادیه هستند، در ابتدا باید کلاس‌های آموزشی که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتحادیه مربوطه در چندین جلسه متوالی برگزار می‌شود دوره کامل اصناف را گذرانده و گواهینامه اصناف را دریافت کنند.

ناطق اضافه کرد: پس از آن نیز متقاضیان باید در کلاس‌های آموزشی که زیر نظر معاون آموزش و تحقیقات دادگستری استان برگزار می‌شود شرکت کرده و گواهینامه حقوقی در امر خرید و فروش خودرو را نیز اخذ کنند.

وی درباره وقوع تخلف از طرف نمایشگاه‌داران و یا اختلاف بین دوطرف معامله، یادآور شد: اگر بین معامله‌کنندگان اختلافی به وجود آید مدیر نمایشگاه شاکی و متشاکی را به اتحادیه معرفی می‌کند و مشکل آنها توسط هیئت حل اختلاف اتحادیه که در هفته شش بار در این اتحادیه جلسه برگزار می‌کنند پیگیری و برطرف می‌شود.

به گفته این مسئول، اگر تخلفی از طرف نمایشگاه‌دار سر بزند متشاکی می‌تواند شکایت خود را به اتحادیه برای بررسی ارائه دهد.

وی پارکینگ‌داران، جرثقیل‌داران، لودر و گریدرداران، وانت‌بارهای درون‌شهری، اتوبوس و مینی‌بوس درون شهر را زیرمجموعه اتحادیه مذکور عنوان کرد.

ناطق افزود: تمام نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا، خودروهای سنگین، سبک و پیک‌های موتوری، لیزینگ‌ها و تیپاکس «پست خصوصی» نیز زیرمجموعه این اتحادیه هستند.

ناطق با اشاره به اینکه حدود 85 درصد این مجموعه‌ دارای پروانه کسب دائم هستند، خاطرنشان کرد: بقیه نیز در حال اخذ پروانه کسب هستند.

ا‌نتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول