اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی خواستار شد

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای مقابله با اعتیاد

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت‌های رسانه‌ای باید در راستای مقابله با اعتیاد و ریشه‌کن کردن مواد مخدر به کار گرفته شود.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای مقابله با اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی شرفی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شد، اظهار داشت: سالانه افراد زیادی به سبب مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، پس این مسئله نیازمند توجه جدی مسئولان و خانواده‌ها است.

وی به تشریح آسیب‌ها و آثار مخرب مواد مخدر در جامعه پرداخت و افزود: اعتیاد منجر به فروپاشی نظام خانواده می‌شود و زمانی که نظام خانواده آسیب ببیند، مقدمه‌ای برای برهم‌ ریختن نظام اجتماعی فراهم می‌شود.

شرفی خاطرنشان کرد: اعتیاد رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهد به طوری که 35 درصد زندانیان فعلی را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، این در حالی است که 15 درصد سایر محکومان نیز به دلیل مصرف مواد مخدر به جرائمی نظیر قتل، مزاحمت، تجاوز و ... مرتکب شده‌اند.

وی به کاهش میانگین سن اعتیاد از 23 سال به 21 سال اشاره کرد و افزود: این مسئله هشداری جدی برای خانواده‌ها و مسئولان کشور است که باید نسبت به آن توجه اساسی کرد.

شرفی به پنجم تیر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر سندی تنظیم شده است که در آن به مبارزه قاطع با سران مخوف مواد مخدر، درمان معتادان و بازگرداندن آنها به جامعه، حمایت‌های بعد از درمان آنان، استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما برای نشان دادن قبح مسئله مواد مخدر و بازگرداندن معتادان به بطن جامعه، ریشه‌کنی مزارع غیرمجاز خشخاش، همکاری حقوقی کشورهای متعدد برای مساعدت در ارتباط با پدیده شوم مواد مخدر و .... در همه کشورهای دنیا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی از چگونگی عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اظهار خرسندی کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که توانسته است به تعهدات بین‌المللی خود تاکید کرده و به همه آنها به شکل مطلوب عمل کند.

شرفی به توسعه مطالعات پژوهشی مرتبط با مواد مخدر، انجام اقدامات مقابله‌ای در مبارزه با مواد مخدر، پاک‌سازی مناطق آلوده، کشف و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر، شناسایی و امحای مزارع خودروی مواد، اقدامات پیشگیرانه، ایجاد مراکز درمانی دولتی و خصوصی ترک اعتیاد در مناطق مختلف استان را از اهم اقدامات انجام گرفته در استان عنوان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی بر لزوم مشارکت جمعی آحاد مردم برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: ریشه‌کن کردن اعتیاد مسئله‌ای تک‌بعدی نبوده و مشارکت همه مردم را نیاز دارد، با توجه به اینکه در دین مبین اسلام بر امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است، بازداشتن آحاد جامعه از گرفتار شدن در این منکر وظیفه همه مسلمانان است که نباید نسبت به آن کوتاهی کرد.

در پایان این نشست، دو تن از مواد مخدر غیرداروئی کشف شده از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی در جمع اصحاب رسانه و مسئولان استانی امحاء شد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول