اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

300 کیلو‌گرم مواد مخدر غیر‌دارویی در اردبیل امحا شد

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر 300 کیلو‌گرم مواد مخدر غیر‌دارویی در اردبیل و به همت نیروی انتظامی امحا شد.

300 کیلو‌گرم مواد مخدر غیر‌دارویی در اردبیل امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ظهر امروز در مراسم امحای این میزان مواد مخدر غیر‌دارویی در اردبیل اظهار داشت: حدود 10 سال پیش آمریکا و ناتو با دو هدف مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر افغانستان را به اشغال خود در‌آوردند در حالی که بعد از چند سال ماهیت آنها مشخص شد.

بهروز نیکنام عنوان کرد: نه تنها این اهداف شوم دشمنان در این حمله و یورش همه جانبه محقق نشد بلکه آنها سعی کردند افغانستان را پایگاه اصلی تولید مواد مخدر و ترانزیت آن به کشورهای دیگر کنند که در این بین ایران با توجه به مرز طولانی با افغانستان معبر ورود و ترانزیت مواد مخدر قرار گرفت.

وی به افزایش تولید مواد مخدر اشاره کرد و افزود: به رغم سرمایه‌گذاری‌هایی که دشمنان در ترویج مواد مخدر و توسعه کشت آن داشتند کشورمان امروز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و توانسته است رتبه اول را در این زمینه به دست آورد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ادامه داد: با برخی از اقداماتی که در سال‌های اخیر در تولید و فروش مواد مخدر به وجود آمده در این دو سال قیمت مواد مخدر به شدت افزایش یافته به طوری که قیمت عمده تریاک که حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان بود در حال حاضر به بیش از 3 میلیون و 400 هزار تومان رسیده که این خود عاملی در کاهش مصرف و واردات مواد مخدر شده است.

نیکنام تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید و بیش از 13 هزار جانباز در مبارزه بی‌امان با مواد مخدر نقش پیشتازی خود را ایفا کرده و یک بستر و زمینه مبارزه بی‌امان را فراهم کرده که باید مراقبت کنیم تا این مواد افیونی جوانان ما را در ورطه هلاکت و نابودی نیندازد.

این مسئول به اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه اگر خانواده‌ها و جوانان مواظبت نکرده و مراقب نباشند احتمال گسترش و افزایش مصرف و تبعات نافرجام آن به شدت افزایش خواهد یافت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: همچنان نیروی انتظامی به ویژه تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر آماده و مهیا هستند تا با هرگونه حرکت نسنجیده در این زمینه برخورد کرده و اجازه ندهد برخی‌ها سلامت جامعه و نسل آینده را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم 300 کیلوگرم مواد دارویی غیر‌دارویی و روانگردان که در یک سال گذشته در استان اردبیل کشف و ضبط شده بود امحا شده تا زنگ خطری برای سوداگران این عرصه باشد که می‌خواهند با جان و سلامتی و هویت این ملت و جوانان آن بازی کنند.

انتهای پیام/62005/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول