اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بزرگداشت روز جهانی مواد مخدر

نیم تن مواد مخدر در گیلان امحا شد

نیم ‌تن انواع مواد مخدر همزمان با بزرگداشت روز جهانی مواد مخدر در رشت امحا شد.

نیم تن مواد مخدر در گیلان امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرمانده انتظامی گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم امحای مواد مخدر در این شهر با اشاره به فعالیت‌های پلیس استان در سال 91 اظهار کرد: سال گذشته پلیس گیلان 19 درصد افزایش در کشف انواع مواد مخدر داشته است.

ابراهیم قائدرحمتی از افزایش 21 درصدی کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: تعداد دستگیر شدگان مواد مخدر دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی به موفقیت‌های پلیس در حوزه آموزشی، پیشگیری و آگاه‌سازی در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در حوزه مقابله، کاهش تقاضا و پیشگیری از اعتیاد باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه نیروی انتظامی همکاری خوبی با دیگر دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر در جامعه دارد، تصریح کرد: کاهش سطح تقاضا از راه‌های مقابله با مواد مخدر است.

قائدرحمتی خواستار آگاهی خانواده‌ها از آسیب‌های مواد مخدر شد و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر عزم عمومی را می‌طلبد.

وی بر مقابله تمام جامعه با اعتیاد تاکید کرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار مبارزه با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید براینکه جامعه باید به مرحله‌ای برسد حتی یک متقاضی برای مواد مخدر رایگان وجود نداشته باشد، یادآور شد: آمار معتادان نسبت به اوایل انقلاب روبه کاهش است اما این امر کافی و راضی کننده نیست.

*مبارزه با مواد مخدر وظیفه اجتماعی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور عنصر خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه اجتماعی است.

محمد اکبرزاده ریشه مبارزه با اعتیاد را در تربیت خانواده دانست و تصریح کرد: بهانه‌ای کوچک آغاز انحرافی بزرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مردم مسئول مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند، اظهار کرد: دشمن انسانیت و بشریت، نقشه راهی را تدوین کرده که برای رسیدن به قدرت و پول حتی به ناموس خود رحم نمی‌کند.

به گزارش فارس، 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه وسایل استفاده از آن امروز به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مواد مخدر در رشت امحا شد.

خانواده شهید ستوده و جانباز حسین پیکار دارابی در مراسم مذکور تقدیر شدند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول