اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد پیشگیری از سوءمصرف مواد وزارت بهداشت مطرح کرد

توزیع مواد مخدر و اعتیادآور در ظاهری فریبنده و استاندارد

کارشناس ارشد پیشگیری از سوء مصرف مواد وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آنها در ظاهر فریبنده به دنبال طعمه هستند بنابراین باید اطلاع‌رسانی درست در این زمینه صورت گیرد.

توزیع مواد مخدر و اعتیادآور در ظاهری فریبنده و استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مریم مهرابی ظهر امروز در همایش زنان و پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر در محل فرهنگسرای غدیر مشهد اظهار کرد: از دهه 70 به بعد شاهد افزایش سالن‌های آرایشی و سالن‌های ورزشی در سطح کشور هستیم.

وی افزود: مسئله مهم ساز و کارهای غیرقانونی این باشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی برای جذب مشتری است؛ امروز با الگوی جدیدی از ارائه و مصرف مواد مخدر در جامعه روبه‌رو هستیم.

مهرابی با بیان اینکه استفاده از هرگونه دارو چه شیمیایی و چه گیاهی باید با دستور پزشک باشد، گفت: یکی از خطرات جدی در سالن‌های زیبایی و ورزشی شیوع استفاده از داروهای لاغری و تناسب اندام، هورمون‌های رشد و از این قبیل بوده که اثرات مخرب و زیان‌باری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ضعف در نظارت بر باشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ متاسفانه در جامعه مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آنان به شکل سنتی و ناهنجار تعریف شده‌اند و امروز باید اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت گیرد که مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آنها در ظاهر فریبنده به دنبال طعمه هستند.

کارشناس ارشد پیشگیری از سوء مصرف مواد وزارت بهداشت از تغییر شکل مواد اعتیادآور در ظاهر فریبنده خبر داد و گفت: امروز مواد مخدر صنعتی به وسیله افرادی توزیع می‌شود که لحظه‌ای در ذهن عنوان توزیع کننده مواد مخدر برای آنان خطور نمی‌کند.

مهرابی با تاکید بر اینکه دختران و زنان به دلیل عواطف و احساسات زنانه روند سریع‌تری در اعتیاد به مواد مخدر دارند، اظهار کرد: یکی از موارد هشدار آمیز در جامعه ما، روی آوردن زنان به سیگار و مشروبات الکلی است.

به گفته کارشناس ارشد پیشگیری از سوء مصرف مواد وزارت بهداشت، سیگار و مشروبات الکلی دروازه ورود به دنیای اعتیاد است.

انتهای پیام/70023/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول