اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد

امحای 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در اراک

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از امحای 400 کیلوگرم مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر در اراک خبر داد.

امحای 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن رحیمی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراسم امحای 400 کیلوگرم از انواع مواد مخدر غیرقابل استفاده دارویی به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر صبح جمعه ساعت 7 صبح در میدان کوهنورد منطقه گردو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت:  5 تا 12 تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده که بیش از 83 برنامه توسط 14 دستگاه متولی این بخش در استان اجرا می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی همزمان با مراسم امحا در روز جمعه، پذیرش رایگان معتادان در مراکز اقامتی کوتاه مدت، ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

رحیمی‌تبار افزود: برپایی کلاس‌های آموزشی برای گروه‌های هدف، نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر و روستاها، بازدید از خانواده‌های شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر و حساس‌سازی عمومی و اطلاع‌رسانی توسط ائمه جمعه و جماعات از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی از برنامه‌های در دست اجرای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری را مقابله موثر با توزیع‌کنندگان مواد مخدر به خصوص مواد روانگردان عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی پیشگیری اولیه از اعتیاد، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری و آموزشی و محله‌ها، ارتقای دانش تخصصی نیروهای مقابله‌، پیشگیری و درمان را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن مفاد اولیه سند پیشگیری از اعتیاد، تلاش در راستای تحت پوشش قرار دادن معتادان در چرخه درمان مجاز، توسعه و گسترش مراکز کاهش آسیب و درمان اعتیاد با اولویت زنان، توسعه و توانمندی تشکل‌های غیردولتی در استان و افزایش کمی و کیفی برنامه‌های مشارکتی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه در سال جاری است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به برگزاری 20 نمایشگاه در سطح استان طی سال گذشته، اذعان داشت: به زودی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر با محوریت دبیرخانه شورای هماهنگی در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و بهزیستی در طبقه اول اداره‌کل آموزش و پرورش برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس آمارها بیش از یک میلیون معتاد در کشور وجود دارد، متذکر شد: در استان مرکزی بیش از 30 هزار معتاد وجود دارد که 3 هزار نفر از این تعداد زنان هستند.

رحیمی‌تبار، عمده‌ترین مواد مخدر مورد مصرف در کشور را تریاک، شیشه، کراک، هروئین، حشیش و اکستازی عنوان کرد و بیان داشت: هروئین، شیشه و تریاک عمده‌ترین مواد مخدر موجود در استان مرکزی است.

وی، سن 45 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور را زیر 29 سال و 30 درصد مصرف‌کنندگان را بین 30 تا 39 سال عنوان کرد.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه میانگین سن آغاز مصرف مواد مخدر در کشور 21 سال است، خاطرنشان کرد: 50 درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر افراد دارای شغل هستند.

انتهای پیام/87003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول