اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل خبر داد

دستگیری 9 قاچاقچی تبعه آذری در مرز بیله‌سوار / اعتیاد همچنان بی‌صدا قربانی می‌گیرد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر 9 تبعه آذری که اقدام به قاچاق مواد مخدر به کشورمان می‌کردند در مرز بیله‌سوار دستگیر شدند.

دستگیری 9 قاچاقچی تبعه آذری در مرز بیله‌سوار / اعتیاد همچنان بی‌صدا قربانی می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر ابراهیم کریمخانی صبح امروز در مراسم امحای مواد مخدر غیر‌دارویی و روانگردان در اردبیل همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این قاچاقچیان با تلاش مأموران مرزبانی و همچنین یگان‌های مبارزه با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند که از این اتباع آذری حدود 20 کیلوگرم مواد مخدر نیز به دست آمده است.

وی به مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی با پدیده شوم و خطرناک تهیه و توزیع مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: مواد مخدر محصول استکبار جهانی در از بین بردن هویت و اصالت جوانان و نوجوانان ایرانی است که آنها با این حربه می‌خواهند به سلامت نسل آینده ما ضربه‌ای مهلک وارد کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: ‌آنها برای رسیدن به مطامع خود و استیلای حاکمیت‌‌شان اقدام به ترویج و توسعه برنامه‌های کشت،‌ داشت و برداشت محصولات مواد مخدر می‌کنند تا ضمن رسیدن به اهداف شوم خود از این تجارت پر سود نیز در‌آمد کلانی به جیب بزنند.

کریمخانی گفت: از همین رو دشمنان و نظام آمریکایی و اروپایی به بهانه مبارزه با تروریسم و همچنین از بین بردن خطرات ناشی از مواد مخدر به کشور افغانستان حمله‌ور شدند اما نهایت این حمله گسترش تولید‌، توزیع و ترانزیت مواد مخدر بود که آنها معبر ایران را به عنوان مسیر ترانزیت مشخص کرده و در این راه سعی می‌کنند بزرگترین ضربه را به جمهوری اسلامی ایران و سلامت و پاکی نسل آینده آن وارد کنند.

این مسئول عنوان کرد:‌ بر اساس اعلام سازمان‌های جهانی و بین‌المللی کشورمان و همچنین نیروی انتظامی رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر را به دست آورده و نیروی انتظامی نیز در این سال‌ها کوشیده است با اهدای شهدا و جانبازان بی‌شمار در این مسیر مصمم بوده و اجازه ورود مواد مخدر به کشور را ندهد. 

4 هزار شهید و صدها جانباز محصول مبارزه بی‌امان با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ناجا در 24 سال گذشته به ویژه از دهه 70 به بعد با تقدیم 4 هزار شهید و صدها جانباز تلاش کرده تا مبارزه بی‌امان با این مواد سوداگرانه داشته باشد.

کریمخانی افزود: این مواد چند صد برابر شهدای ما قربانی از ما گرفته به طوری که امروز نام و یاد و رسمی از شهدا باقی مانده اما هیچ نام و نشانی از پایان زندگی ذلت‌بار معتادان و افراد گرفتار در دام اعتیاد نیست و نه تنها خودشان را بلکه خانواده‌ها و اطرافیانشان را نیز به ورطه هلاکت انداختند.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله جدی با مواد مخدر مشارکت آگاهانه مردم در این مسیر است که باید عموم این مردم وارد این میدان شده و با احساس مسئولیت در برابر این پدیده شوم مقابله کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اذعان داشت: ‌اگر نتوانیم به فرزندانمان آگاهی و شناخت در این زمینه بدهیم قطعاً در دام این بلای خانمانسوز گرفتار می‌آیند و بیش از گذشته بستر و زمینه هلاکت و نابودی آنها فراهم می‌آید.

کریمخانی متذکر شد: پلیس به عنوان خادم مردم تنها در مقابله با این پدیده پیشقدم است ولی اگر مشارکت نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی نباشد امکان تحقق مبارزه بی‌امان وجود نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به فعالیت 60 مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان تأکید کرد: 37 مرکز در اردبیل واقع شده و خانواده‌ها می‌توانند جوانانشان را که آلوده به مواد مخدر شده از این طریق به مرز سلامتی برسانند و یک فضای پاک را برای ادامه زندگی آنها فراهم کنند.

رئیس پلیس استان اردبیل تأکید کرد: امروز هجوم دشمنان در این عرصه بی‌صدا و فاقد هرگونه هیاهو است چرا که دشمن با مواد مخدر و ترویج آن سعی می‌کند جان هزاران انسان را مورد تهدید قرار دهد و از طریق اعتیاد زمینه مرگ خاموش آنها را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمخانی در پایان سخنان خود به مصرف متادون و برخی مواد نیرو‌زای غیر‌مجاز اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده‌ها باید در این زمینه مراقب باشند چرا که گاه جوانان ما از روی سادگی در دام افرادی گرفتار می‌آیند که برای از بین بردن غصه‌ها و استرس‌ها و نگرانی‌های خود به مصرف مواد آرامش‌بخش و متادون روی می‌آورند که هیچ وجاهت قانونی ندارد که قطعاً ما سعی‌مان بر این است که این آلودگی‌ها را با تدبیری مناسب از بین ببریم.

انتهای پیام/62005/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول