اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی استان ایلام:

مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوی مجامع بین‌المللی جدی نیست

از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اقدام جدی صورت نگرفته و جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از قربانیان این پدیده شوم بوده است.

مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوی مجامع بین‌المللی جدی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مبارزه با پدیده اعتیاد و مواد مخدر تنها بر عهده نیروی انتظامی و یا دستگاه قضایی نیست بلکه همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

افزون بر این، خانواده نیز به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه باید نسبت به این پدیده خانمان‌سوز بیش از گذشته حساس باشند.

ارائه آموزش‌‌های مختلف از طریق دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله معاونت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان ایلام در این راستا کارساز بوده و این مهم در دستور کار این دستگاه انتظامی قرار دارد.

بر اساس نظریه کارشناسان مرتبط با موضوع، پیشگیری همواره مقدم بر درمان بوده و در بسیاری از موارد این مهم نتیجه‌بخش است.

جانشین انتظامی استان ایلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام در این‌باره گفت: مهم‌ترین راهبرد در مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از ابتلای جامعه به این پدیده شوم است.

حسن سماواتی اظهار داشت: سرعت انتشار و دامنه آسیب‌رسانی مواد مخدر به حدی است که در صورت عدم مهار آن، این معضل می‌تواند به یک بحران اجتماعی و تهدید علیه امنیت ملی تبدیل شود.

وی با تأکید بر راهبرد کاهش تقاضا و پیشگیری از ابتلای قشرهای سالم جامعه خاطرنشان کرد: باید در تمامی فرآیند تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر به مقابله با این پدیده شوم پرداخت.

جانشین انتظامی استان ایلام مهم‌ترین راهبرد در مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری از ابتلای جامعه به این پدیده شوم دانست و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه و مقابله با قاچاق مواد مخدر جدی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: دستگا‌ه‌های متولی باید در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به‌ویژه نسل جوان تلاش کنند و آنان را از پیامدهای خانمان‌سوز استفاده از مواد مخدر آگاه کنند.

وی در ادامه، اعتیاد را عامل از بین برنده نهاد خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد در جامعه ذکر کرد و افزود: باید در راستای پیشگیری از این معضل با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردمی اقدام شود.

سماواتی با بیان اینکه مواد مخدر از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی دولت‌ها است، اظهار داشت: از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر اقدام جدی صورت نگرفته و جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از قربانیان این پدیده شوم بوده است.

وی افزود: کشور ما با توجه به آموزه‌های دین مبین اسلام و حس نوع‌دوستی در اراده خود برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر مستحکم است و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش می‌کند.

جانشین انتظامی استان ایلام در ادامه به پیامدهای اعتیاد در افزایش جرایم اشاره کرد و گفت: بخشی از سرقت‌ها و جرایم خرد با اعتیاد ارتباط دارد و با جمع‌آوری معتادان و تلاش برای درمان آن‌ها، امنیت و احساس امنیت نیز افزایش خواهد یافت.

وی، راه‌‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را فرصت مناسبی دانست که افراد معتاد با استفاده از آن بتوانند سالم به جامعه بازگردند.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نگاه به فرد معتاد باید اصلاح شود، تصریح کرد:‌ در قانون از معتاد به عنوان بیمار یاد شده که باید زمینه اصلاح و بازگشت وی به جامعه و خانواده‌اش به خوبی فراهم شود.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول