اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/چهارمین سالگرد ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر

غلامحیدر: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از منظر فرهنگی دستاورد مناسبی ندارد

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی پایگاه سازه‌های آبی شاهد تحولی ساختاری بود تا بتوان به آینده منظر فرهنگی شوشتر امیدوار شد.

غلامحیدر: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از منظر فرهنگی دستاورد مناسبی ندارد

ابوالقاسم غلامحیدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر به مناسبت چهارمین سالروز ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر در یونسکو اظهار کرد: پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در بحث منظر فرهنگی دستاورد مناسبی ندارد و عملکرد قابل دفاعی از این پایگاه سراغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: از نقطه نظر منظر فرهنگی آثار تاریخی شوشتر نیازمند فعالیت بسیار زیادی در حیطه فعالیت‌های اجتماعی داریم و باید در این راستا گام‌هایی موثر و بلند برداشته شود.

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر با تاکید بر اینکه اجتماع نیازمند فعالیت‌های کارشناسی شده در این زمینه است، گفت: باید کوشید تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حیطه فرهنگی و آموزشی فعالیت‌های زیربنایی در این زمینه ساماندهی شود.

غلامحیدر با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی گام‌هایی اساسی برداشت، گفت: باید با استفاده از توان و تجربه مدیریت جدید در پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در راستای رفع نواقص در این زمینه گام‌هایی اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: در این خصوص باید از توان نیروهای خدوم و کارکشته استفاده کرد و برای این مهم باید زمینه فعالیت از سوی پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر فراهم شود.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نیازمند تحولی اساسی در ساختار هستیم، گفت: باید در راستای رفع مشکلات گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی در پایگاه سازه‌های آبی تحولی ساختاری شاهد باشیم تا بتوان به آینده اجرای منظر فرهنگی در شوشتر امیدوار بود.

انتهای پیام/72006/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول