اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد:

زمین‌های رها شده حاصل ساخت و سازهای غیرمجاز است

شهردار منطقه شش مشهد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز سبب ایجاد زمین‌های رها شده و بلاتکلیف در منطقه شش مشهد شده است.

زمین‌های رها شده حاصل ساخت و سازهای غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کوروش باوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاجرت‌های بی‌رویه در افزایش ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز نقشی اساسی را ایفا می‌کنند و در نتیجه این مهاجرت‌ها بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن قیمت زمین در حاشیه منطقه اقدام به ساخت‌ و‌ سازهای فاقد مهندسی می‌کنند.

 شهردار منطقه شش مشهد خاطرنشان کرد: اکثر این افراد در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر ماندگار می‌شوند که خوشبختانه این مسئله با نظارت جدی و پیگیری مسئولان به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

وی دسترسی نداشتن گروه‌های کم درآمد و مهاجران به بازار رسمی زمین و مسکن، وجود زمین‌های بلاتکلیف و بنگاه‌های غیرمجاز، ناآگاهی مردم و فقر مالی را از جمله موارد افزایش ساخت‌ و سازهای غیرقانونی در این منطقه دانست و یادآور شد: بیش از نیمی از زمین‌های این منطقه قولنامه‌ای و رها شده است که این خود زمینه را برای این‌گونه ساخت ‌و ‌سازها فراهم می‌آورد.

باوندی با اشاره به اینکه 135 هزار واحد مسکونی غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از خرید املاک و اراضی از صحت مالکیت آن اطمینان پیدا کنند و در مورد کاربری مربوطه و ضوابط شهرسازی و ساخت مسکن از شهرداری منطقه استعلام بگیرند.

شهردار منطقه شش مشهد ادامه داد: افراد سودجو، زمین‌های با کاربری‌های مختلف را بدون در نظر گرفتن ضوابط قطعه‌بندی و پس از تهیه نقشه‌های تفکیکی به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان نسبت به ساخت مسکن در اراضی خارج از محدوده اقدام کنند، طبق قانون شهرداری مسئولیتی در قبال ارائه خدمات از جمله تسطیح معابر و جمع‌آوری زباله ندارند.

شهردار منطقه شش مشهد گفت: مسئله ساخت‌ و‌ ساز غیرمجاز در پایتخت معنوی نیازمند همکاری بیش‌تر بین نهادهای مختلف و توجه به نیاز گروه‌های کم‌درآمد شهری در طرح‌های توسعه شهری است.

انتهای پیام/70005/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول