اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

76 درصد مدارس ابتدایی اردبیل تفکیکی اداره می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 76 درصد مدارس ابتدایی استان اردبیل در سال تحصیلی آینده در دو مقطع اول و دوم ابتدایی به صورت تفکیکی اداره می‌شوند.

76 درصد مدارس ابتدایی اردبیل تفکیکی اداره می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: از برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان طرح‌های اردوی هجرت و غنی‌سازی اوقات فراغت است که امسال بیش از 140 هزار دانش‌آموز استان اردبیل زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: در این طرح سازمان بسیج دانش‌آموزی،‌ بسیج سازندگی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش را یاری می‌کنند تا طرح‌های عملیاتی و اجرایی در حوزه طرح هجرت سه عینیت پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد:‌ رویکرد اصلی در این برنامه‌ها پر کردن ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان به بهترین شکل و با اولویت برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، سازندگی و مشارکت در کارهای گروهی و جمعی است که به یقین نتیجه آن تربیت و آموزش صحیح با محور ارزشی و عبادی خواهد بود.

محمود‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح در قالب 45 محور و 10 موضوع در اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی و تربیتی زیر‌پوشش برنامه‌های اوقات فراغت و طرح هجرت سه قرار می‌گیرند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود موضوع مربوط به اعتبارات مورد نیاز برای تعمیر و تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یادآور شد و اضافه کرد:‌ آنچه که در این زمینه پیشنهاد کردیم تخصیص بخشی از اعتبارات استانی برای تجهیز و نوسازی مدارس است که قطعاً برای سال تحصیلی آینده می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت ملی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان بیان داشت: این طرح از اول تیر ماه با هدف سنجش دانش‌آموزان و ارزیابی سلامت جسمانی و روحی و روانی آنها و همچنین آمادگی تحصیلی‌شان برگزار می‌شود و ما امیدواریم 100 درصد دانش‌آموزان بدو ورود در این طرح مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

محمود‌زاده از تدارک 13 پایگاه ثابت و سیار عشایری برای اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 20 هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در این طرح مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی موضوع پوشش هماهنگ و لباس فرم یک دست دانش‌آموزان دوره ابتدایی و مدارس خاص را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح‌های اولیه آماده شده تا با پوششی مناسب و در شان دانش‌آموزان نظام اسلامی شاهد حضور آنها در مدارس باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل تفکیک 76 مدارس ابتدایی به سه پایه اول و دوم ابتدایی، نظام دو معلمه در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی، نظام دوری در سه سال اول ابتدایی را یادآور شد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده است.

این مسئول به کسب رتبه دوم کشوری جذب خالص 8/99 درصدی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و انسداد بیسوادی اشاره کرد و اذعان داشت: تا پایان برنامه پنجم جشن باسوادی در کلیه روستاها و شهرهای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود کسب رتبه اول هوشمندسازی مدارس، کسب رتبه اول کشوری تولید محتوای الکترونیکی معلمان استان، بحث تصویب رتبه‌بندی معلمان در هیئت دولت را تبیین کرده و در این زمینه دیدگاه‌های آموزش و پرورش را مطرح کرد.

انتهای پیام/62007/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول